کد خبر: ۱۹۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
رضایی گفت: جلسه اضطراری با بیمه مرکزی برای اتصال این بیمه‌ها به دسترسی الکترونیکی را برگزار کرده ایم و تا این لحظه موفق نشده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: تا پایان آذرماه مقرر شد با همت جامعه پزشکی بتوانیم نسخه‌های کاغذی را برداریم و از روز گذشته دیگر هیچ نسخه‌ای به شکل کاغذی توسط پزشکان صادر می‌شود.

رضایی بیان کرد: ۹۰ درصد از بیماران کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۱۰ درصد از بیماران کشور هم تحت پوشش بیمه‌های خاص از جمله نیرو‌های مسلح و بانک و نفت بوده است. در حال حاضر هنوز نیرو‌های مسلح به سامانه نسخه‌های الکترونیکی متصل نشده است و در حال حاضر پیگیر این اتصال توسط سایر دستگاه‌ها هستیم.

رضایی گفت: قانون نسخه‌های الکترونیکی شامل تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه تکمیلی بوده و با توجه به آنکه برای اتصال به این بیمه باید بیمه پایه تامین اجتماعی را داشته باشند بنابراین این بیمه به زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.

او توضیح داد: جلسه اضطراری با بیمه مرکزی برای اتصال این بیمه‌ها به دسترسی الکترونیکی را برگزار کرده ایم و تا این لحظه موفق نشده ایم، اما سیستم الکترونیک با الزام قانونی باید با ما در این همکاری داشته باشیم.

رضایی توضیح داد: در سامانه الکترونیکی بیمه‌های نشان دار و بیمه‌های که دارای سوبسید خاصی را در نظر گرفته ایم و این بخش در سامانه فراهم شده است. برای قشر خاصی و کسانی که داروی خاصی از جمله انسولین قلمی استفاده می‌کنند بخش خاصی را در نظر گرفته ایم تا مشکلی ایجاد نشود.

رضایی اظهار کرد: برگه فروشی دفترچه و دارو که در زمان نسخه‌های کاغذی وجود داشت ک بسیاری از دفترچه‌ها در دست دلالان بود که در حال حاضر با ارائه یوزر و پسورد به پزشکان تمامی این مشکلات برطرف شده و امکان این دلالی‌ها وجود ندارد.

او گفت: برای زمان قطعی برق و یا قطعی اینترنت ۵ درصد در نظر گرفته ایم که از طریق نسخه‌های کاغذی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار