کد خبر: ۱۹۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم خوشه‌های کسب‌وکار در توسعه صنعت و افزایش صادرات، از اجرای ۳ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد اهلی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی، تاکنون توسعه ۳ خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده و فرآیند توسعه ۳ خوشه صنعتی جدید شامل؛ صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی به‌زودی آغاز به کار خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان این‌که هدف از انجام خوشه‌های کسب‌وکار، تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر است، تصریح کرد: اجرای این خوشه‌های صنعتی، باعث بهره‌مندی هرچه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر شده و حمایت از شکل‌گیری و توسعه ارائه‌دهندگان خدمات این کسب‌وکارها را تسهیل خواهد نمود.

وی انتخاب این ۳ خوشه جدید را بر اساس مطالعات و نیازسنجی‌های انجام‌شده برشمرد و افزود: از دو سال گذشته مطالعات امکان‌سنجی ۱۲ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل آغاز شد که با توجه به گسترش فعالیت و نیازسنجی‌های انجام شده، ۳ خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در کنار حمایت از ایجاد و اجرای خوشه‌های صنعتی تلاش خواهد شد تا مقوله مهم حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جهت افزایش تولید و راندمان واحدهای تولیدی حرکت کنیم.

وی نمونه این حمایت‌ها را برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برشمرد و گفت: امیدواریم تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و توسعه صنعت استان اردبیل شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار