کد خبر: ۱۹۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
چمران:
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: سردار سلیمانی به آرزوی خود رسیده است و نیازی به برنامه‌های ما ندارد؛ این ما و نسل آینده هستیم که به بازگو کردن و پیاده کردن تفکر او در جامعه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، صبح امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با برنامه رادیویی «سلام سردار» در خصوص ارتباطش با حاج قاسم سلیمانی گفت: از دوران دفاع مقدس که حاج قاسم به عنوان یکی از فرماندهان لشکر سپاه فعال بود و عموماً در زمان عملیات‌ها با ایشان دیدار داشتیم تا هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

چمران بیان کرد: بعد از دفاع مقدس که حاج قاسم در لشکر ثارالله کرمان مستقر شد نیز، با یکدیگر در ارتباط بودیم، به ویژه در زمینه جمع‌آوری و حفظ آثار جنگ با هم همکاری بسیار خوبی داشتیم. وقتی سردار سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس برگزیده شد نیز این ارتباط حفظ شد.

وی اظهار کرد: مراسم مصلی تهران و مراسمی که سپاه پاسداران آن را برگزار می‌کند از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستند. همچنین برنامه‌های مفصل دیگری در نظر گرفته شده است که شرح جزئیات آن در فرصتی مختصر نمی‌گنجد.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با برنامه‌های شورای شهر برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: به طور کلی شورای شهر و شهرداری تهران برنامه‌هایی را هماهنگ کرده‌اند در قالب ستاد «مکتب حاج قاسم» که مسئولیت برگزاری این مراسمات را بر عهده دارد در هماهنگی ها و جلسات مورد نیاز به این موضوع رسیدگی شده است.

چمران درباره مهم‌ترین خصیصه ای که باعث شد نام سردار سلیمانی پرآوازه و جهانی شود، تصریح کرد: شخصیت‌های مهم اینطور نیستند که با تمرکز روی یک ویژگی، بتوان آن را بزرگتر از دیگر ویژگی‌ها دانست.

وی تاکید کرد: با همه اینها قطعاً و یقیناً، خلوص و اعتقاد خالصانه به خدا ریشه همه اینها است. سردار سلیمانی اینطور بود که خالصانه برای خدا کار می‌کرد و همه تلاشش در راه خدا بود. نمی‌توانیم فقط روی شجاعت، دیدگاه سیاسی، دیدگاه دیپلماسی، آینده‌نگری یا همه‌جانبه نگری او به تنهایی تمرکز کنیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: وظیفه مهم ما این است که دیدگاه و فرهنگ سلیمانی را به دست نسل‌های آینده برسانیم. حاج قاسم سلیمانی به آرزوی خود رسیده است و نیازی به تلاش‌ها و برنامه‌های ما ندارد. این ما و نسل آینده هستیم که به بازگو کردن و پیاده کردن تفکر او در جامعه خود نیازمند هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار