کد خبر: ۱۹۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
رییس‌کل اسبق بانک مرکزی درباره قیمت‌های جدید خودرو گفت: در حال حاضر هم به خودروسازان اجازه داده‌اند تا ۲۰ درصد قیمت‌ها را افزایش دهند، ولی باز هم این قیمت‌ها با بازار آزاد بسیار فاصله دارد و مشکل بازار حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در نشست دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص قیمت خودرو اظهار داشت: در مورد منابع و مصارف، سرمایه‌گذاری و قیمت‌گذاری باید تصمیمات اقتصادی اخذ شود. نمی‌توانیم هم بازار آزاد، هم بورس، هم قیمت‌گذاری دستوری  اعمال کنیم و از آن طرف کنترل هم داشته باشیم. اینها با هم سازگاری ندارند.

وی افزود: حکمرانی غلط اقتصادی به همین معناست. نمی‌توانیم هم سیستم سفت و سخت داشته باشیم و هم بخواهیم قیمت‌ها را آزاد کنیم.

همتی با ذکر مثالی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ تصویب شد که قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تصویب شود ولی وزرای صمت وقت آن را به دلایل مختلف اجرا نکردند.

واکنش جالب همتی به افزایش قیمت خودرو/ بازار خودرو آرام می‌شود؟

وی افزود: این موضوع دوباره در جلسه عالی سران مطرح شد و در آن زمان نگرانی‌هایی نیز وجود داشت که قیمت‌ها بالاتر رود، در حالی که من می‌گفتم قیمت‌ها که بالا هست. آیا نگران عده قلیلی بودند که در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند؟

رییس اسبق بانک مرکزی یادآور شد: چندین بار گفته شد که قیمت خودرو به حاشیه بازار آورده شود. وقتی قیمت‌ها به حاشیه بازار آورده شود، دیگر رانتی وجود ندارد.

همتی متذکر شد: این خودش یک حکمرانی اقتصادی است. یا همین الان هم به خودروسازان اجازه دادند تا ۲۰ درصد قیمت‌ها را افزایش دهند، ولی باز هم این قیمت‌ها با بازار آزاد بسیار فاصله دارد و مشکل بازار حل نمی‌شود.

مشروح اظهارات عبدالناصر همتی درباره وضعیت اقتصاد ایران را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار