کد خبر: ۱۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
آنطور که روز گذشته خبرگزاری مهر منتشر کرده، قرار است تا بازار قهوه ساماندهی شود. چطوری؟ اینطوری که گویا بعد از برگزاری نمایشگاه تخصصی قهوه، چای و صنایع وابسته که البته با حضور نمایندگان رسمی شرکت‌های صاحب نام خارجی در تهران واسطه‌گری از بازار قهوه حذف می‌شود و وضعیت بازارهای ایران طوری شده که با حذف واسطه‌ها سر و سامان پیدا می‌کنند. گفتیم قهوه یاد عباس جلیلی یکی از دوستان دوران تحصیل‌مان افتادیم؛ که در مغازه یکی از دوستان‌مان مدام بجای چای، قهوه می‌خورد. حالا به میان اقشار مختلف می‌رویم تا ببینیم نظر آنها راجع به ساماندهی در بازار قهوه چیست....
یک برگزارکننده نمایشگاه: ما که این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم، امیدوارم که نمایشگاه خوبی باشد و به همان اندازه که خوب است، به نتیجه مورد نظر نرسد تا چند ماه آینده بازهم همین نمایشگاه را برگزار کنیم و کار ما رونق بگیرد.
یک قهوه فروش: یعنی چی تا ما وارد یک کاری می‌شویم دولت می‌خواهد بالافاصه آن را سر و سامان دهد. دولت اگر دستش خیلی خیر است برود این همه جوان مجرد را سر و سامان دهد.
یک مسئول دولت سابق: زمان ما کجا نیاز به سامان‌دهی بازار قهوه بود؛ در دولت قبل هر گوشه را نگاه می‌کردی همه‌جا قهوه‌ای بود و بوی قهوه همه‌جا به مشام می‌رسید؛ تازه ما در دولت قبل تمام تپه‌های کشور را هم قهوه‌ای کردیم.
یک نماینده دلواپس: این قهوه نوشیدنی غربی است و دولت برای سامان‌دهی آن باید لایحه به مجلس بدهد تا نمایندگان مخالف دولت به آن رای ندهند.
یک نماینده برنامه‌دار: راستش من نفهمیدم تو این وضعیت سامان‌دهی بازار قهوه چه ضرورتی دارد اما حتما از نتایج مثبت مذاکرات است پس ما از آقای دکتر ظریف قدردانی می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در آخر سال به ما رای بدهند.
همان نماینده دلواپس: آقای "ج" خودشیرینی نکن وگرنه مجبور میشیم وزیر ورزش و جوانان را استیضاح کنیم.
یک نمایشگاه‌دار خودرو: ما که برای خودرو این همه نمایشگاه در سراسر کشور داریم؛ اما بازار از رکود خارج نمیشه...
یک مقام مسئول: ما بعد از سامان‌دهی بازار قهوه به سراغ سایر وعده‌های دولت می‌رویم. البته سامان‌دهی بازار قهوه در میان وعده‌های ما نبود اما خب ما زورمان نمی‌رسد به چندتا از وعده‌های داده شده عمل کنیم، گفتیم این را انجام دهیم بیکار نباشیم.
یک وزیر: هرکسی قهوه داخلی نخرد و نخورد خیانت کرده است.
خبرنگار: ما که در ایران قهوه تولید نمی‌کنیم...
همان وزیر: خب پراید که تولید می‌کنیم، مردم بروند و پراید بخرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار