کد خبر: ۱۹۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
به منظور بهبود سطح آگاهی خانواده‌ها در کاهش تعارض بین نسل‌ها، کارگاه آموزشی طرح ملی گفتگوی خانواده با حضور نمایندگانی از اولیا، دانش آموزان و مدیران مدارس لرستان برگزار شد.
برگزاری کارگاه طرح ملی گفتگوی خانواده در لرستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ در این نشست که با همکاری انجمن اولیا و مربیان و امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش لرستان و انجمن جامعه شناسی استان برگزار شد، خانم گله دار رئیس انجمن اولیای استان، ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) از همکاری و تعامل خوب استانداری و آموزش و پرورش در برگزاری طرح گفتگوی ملی خانواده در سطح استان خبر داد.
 
خانم طاهری مشاورمدیرکل آموزش وپرورش در امور بانوان گفت: زن در خانواده می‌تواند در چهار موقعیت و جایگاه مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد. نقش‌های دختری، خواهری، همسری و مادری، بنابراین ضروری‌ترین امر برای زنان جهت تأثیر‌گذاری بر خانواده، به عنوان مهم‌ترین عنصر فرهنگ‌ساز، آشنایی با اهمیت این نقش‌ها و کارکرد‌های هر یک از آن‌هاست. وبرپائی این کارگاه‌ها در این راستا بسیار مؤثر است. 
 
رئیس انجمن جامعه شناسی استان هم با اشاره به اینکه مهمترین مهارت در خانواده، مهارت برقراری ارتباط و گفتمان بین اعضای خانواده است در خصوص اهتمام خانواده‌ها به ارتقای این مهارت مواردی را مطرح کرد. 
آقای مجتبی ترکارانی از تأثیرگذاری احترام کامل، گوش دادن، پرهیز از شتاب، جانب داری سازنده و ... بر تعامل درون خانواده گفت و افزود: برقراری این ارتباط نیاز به مهارت و تمرین دارد. لازم به ذکر است؛ در این کارگاه آموزشی با بحث گروهی، از نظرات، عقاید و تجربیات شرکت کنندگان استفاده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار