کد خبر: ۱۹۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
در ادامه با کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در فصل اول کتاب به بررسی نظریات لاک و روسو پرداخته شده و در فصل دوم نظریه بلوغ گسل و در فصل بعدی نظریات رفتار شناسی داروین، لورنز و تینبرگن و باولبی و اینسورت مورد تحقیق قرار گرفته است. در فصل های بعدی به ترتیب باولبی و آینسورت و دلبستگی انسانی، فلسفه آموزشی مونته سوری، نظریه ارگانیسم و مقایسه ای ورنر، نظریه رشد شناختی پیاژه، مراحل رشد اخلاقی کولبرگ، نظریه یادگیری: پائولوف، واتسون و اسکینر، نظریه یادگیری اجتماعی بندورا، نظریه تاریجی- اجتماعی رشد شناختی ویگوتسکی، نظریه روانکاوی فروید، اریکسون و هشت مرحله زندگی، تفکیک ماهلر/ نظریه فردیت، مطالعه موردی در زمینه درمان روانکاوانه: بتلهیم در مورد اوتیسم، بسته تجارب کودکی، نظریه رشد زبانی چامسکی، نظریه بزرگسالان یونگ و روانشناسی انسان گرایانه و نظریه رشد مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین یه زبان فارسی

نویسنده: ویلیام کرین

تایپ شده با کیفیت بالا

ترجمه اختصاصی

دانلود کتاب

بخشی از متن کتاب:

فرهنگ پذیری در مدرسه و خانه شکل می گیرد. در مدارس به کودکان مهارت ها و عاداتی آموزش داده می شود که به عنوان اعضای بزرگسال جامعه به آن نیاز خواهند داشت. اما آموزگاران، همانند والدین، نباید چنان افراطی در مورد اهداف فرهنگی فکر کنند که از نحوه رشد کودک غافل شوند. مثلا، اگرچه فرهنگ ما برای کار دقیق ارزش قایل است اما آموزگاران باید متوجه باشند که کودکان به طور طبیعی در یک سن نسبت به سایر سنین از دقت کمتری برخوردار هستند. کودکان شش ساله بی ثبات، شدیدا مستعد اشتباه کردن هستند، در حالی که کودکان هفت ساله با ثبات تر به راحتی به تمرینات کار کمال گرایانه می پردازند. بر این اساس، معلمان از نظر ذهنی رشد یافته کودکان شش ساله را مجبور نمی کنند تا به روشی یاد بگیرند که خلاف ماهیت آنها باشد، بلکه تمرینات را برای زمانی نگه می دارد که کودک از آنها بهره ببرد( گسل و الگ، ۱۹۴۶).

بر این اساس، معلمان باید کار خود را با وضعیت آمادگی و توانایی های خاص فرد کودک سازگار کنند. در حال حاظر، بسیاری از مدارس چنین کاری را انجام نمی دهند. آنها بر استانداردهای موفقیت مانند نمرات خواندن، بیش از اندازه تاکید می کنند و به این ترتیب، نیاز کودک برای رشد بر اساس زمان بندی خود و تبدیل شدن به شخصیت های منحصر به فرد خود را نادیده می گیرند. البته مدارس باید مهارت های فرهنگی استاندارد را آموزش بدهند اما در یک سیستم دموکرات، وظیفه اول آنها کمک به رشد کامل شخصیت بچه ها است. برای انجام این کار، آنها باید به کودکان اجازه دهند به محض اینکه از سوی برنامه زیستی برای رشد بهینه راهنمایی شدند، آنها را راهنمایی کنند.

ارزیابی دانلود کتاب روانشناسی رشد ویلیام کرین

گسل، ایده نیروی رشد درونی روسو را به اصل راهنمای تحقیقات گسترده تبدیل کرد. گسل نشان داد که چگونه مکانیسم بلوغ، در حالی که هنوز پنهان است، خود را در توالی های پیچیده رشد و فرایند های خود تنظیمی نشان می دهد. گسل نشان داد که دلایل خوبی وجود دارد که فرض کنیم رشد از برنامه درونی پیروی می کند.

به هر حال، بیشتر روانشناسان معاصر موقعیت بلوغ گسل را بیش از حد افراطی می دانند. بیشتر روانشناسان از نقش بلوغ آگاهی دارند اما با این وجود بر این باور هستند که یادگیری و آموزش بسیار مهم تر از ادعای گسل است. آنها بر این باور هستند که محیط کاری بیش تر از پشتیبانی از الگو برداری درونی انجام می دهد و هم چنین رفتار را می سازد. مثلا، اگرچه کودکان پیش از رسیدن به سطحی از بلوغ عصبی- حرکتی نمی توانند یاد بگیرند توپ را پرتاب کنند یا پیانو بنوازند، اما میتواند چنین الگو های رفتاری را از طریق آموزش و تقویت کسب کنند. هنوز هم بیشتر به دلیل کارهای گسل است که حتی سرسخت ترین نظریه پردازان بادگیری نیز فرایند بلوغ درونی را مورد توجه قرار می دهند.

دانلود کتاب نظریه‌های رشد ویلیام کرین با ترجمه فارسی

بیشتر انتقادات از گسل در مورد نحوه ارائه هنجارهای سنی او است. همان طور که گفته شد، هنجار های او حاکی از یکنواختی بیش از حد است و هیچ تصوری از میزان تنوع مورد انتظار در هر سن را ارایه نمی کند. به علاوه، هنجار های گسل بر اساس کودکان طبقه متوسط در یک محیط دانشگاهی( یل) بود و ممکن است نتوان به طور کامل برروی سایر زمینه های فرهنگی آن را به کار گرفت.

دانلود رایگان کتاب نظریه های روانشناسی رشد ویلیام کرین

در سال های اخیر، هنجارهای سنی گسل از سوی محققانی که روی نوزادان تازه متولد شده تمرکز کرده اند( کودکان زیر یک ماه) به چالش کشیده شده است. اکنون به نظر می رسد نوزادان تازه متولد شده توانایی های شگفت آور فراوانی دارند. در شرایط مناسب، آنها می توانند به صورت بصری حرکت اشیا را در مسافت های کوتاه ردیابی کنند.

دانلود کتاب نظریه‌های رشد ویلیام کرین با ترجمه فارسی

این یافته های جدید مهم هستند اما باید با احتیاط به آنها نگاه شود. در وهله اول، بسیاری از توانایی های پیشرفته نوزادان تازه متولد شده که شامل دنبال کردن بصری و دستیابی می شود بسیار شکننده بوده و استنباط آن دشوار است. گاهی اوقات آزمایشات باید ساعت ها و یا حتی روز ها برای نوزادان صبر کنند تا این موارد را نشان دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار