کد خبر: ۱۹۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
سرپرست دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان محیط زیست از انجام مطالعات احیا و تامین و حقابه دریاچه نمک قم خبر داد و گفت: برداشت نمک، فشار زیادی را به سطح شکننده این اکوسیستم تحمیل می کند.

به گزارش خبرنگار فارس، آرزو اشرفی زاده سرپرست دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان محیط زیست در نشست خبری امروز این معاونت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره دستور رئیس جمهور به منظور احیای دریاچه نمک قم و اقدامات  این سازمان توضیح داد:  دریاچه نمک قم در پایاب حوزه آبخیز 7 استان قرار داد دارد و به همین دلیل  از نظر تامین منابع  آب وضعیت  یپچیده ای دارد.

وی با اشاره به اینکه این تالاب فصلی و مرتبا آبدار نیست، گفت: اگر مطالعات را مدنظر قرا دهیم، تنها تالاب را نمی توان منفرد دید و با شرح خدمات حوزه تالاب در تداخل است.

اشرفی زاده گفت: احیای این دریاچه   با همکاری همه ذینفعان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با نهایی شدن مطالعات به رایزینی با وزارت نیرو در خصوص تامین حقابه ها پیش می رویم ابراز داشت: درخواست های زیادی برای  برداشت از نمک و بارگذاری بر روی اکوسیستم شکننده این تالاب وجود دارد.

سرپرست دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان محیط زیست عنوان کرد: برداشت نمک به صورت  شورابه فشاربیشتری را به سطح شکننده این اکوسیستم تحمیل می کند.

وی از انجام مطالعات جامع در این زمینه  تحت نظر وزارت صنعت و معدن شرکت های متقاضی خبر داد و گفت: علی رغم اینکه مجوزهای برداشت آن صادر شده بود، اجازه برداشت در حال رفت و برگشت است چون، ملاحظات زیست محیطی را شرکت های بهره بردار حتما باید مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار