کد خبر: ۱۹۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
دکتر جماعتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما:
دبیر علمی کمیته کرونا گفت: تزریق ۲ دوز واکسن ایمنی کامل در برابر اُمیکرون ایجاد نمی‌کند و تزریق دوز سوم برای مواجهه با اُمیکرون ضروری است.

دکتر حمیدرضا جماعتی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا در خصوص آخرین وضع امیکرون در کشور افزود: حدود بیش از ۱۵۰ فرد مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده اند؛ اما به علت این که در کشور زمان واکسیناسیون‌ها نسبت به سایر کشور‌ها به تاریخ مواجهه با امیکرون نزدیک‌تر بوده است و درصد بالای افراد واکسینه شده ما و تزریق دوز سوم واکسن، انتظار ما این است که فعلا اُمیکرون در کشور همه گیر نمی‌شود.

وی ادامه داد: سونامی اُمیکرون در کشور‌های دیگر، اکنون در کشور ما ایجاد نشده است؛ یکی از علت‌های آن، این است که براساس مطالعات بیشتر افراد مبتلا از شدت متوسط تا کم به اُمیکرون مبتلا شدند و بستری با این سویه زیاد نبوده است.

دبیر علمی کمیته کرونا گفت: تاکید می‌کنیم، چون دو دوز ایمنی کافی را ایجاد نمی‌کند و دوز سوم تکمیل کننده این ایمنی است، افراد بالای ۱۸ سال حتما سه دوز را تزریق کنند.

جماعتی با اشاره به این که البته مردم فکر نکنند اُمیکرون باعث بستری و موارد شدید بیماری نمی‌شود، افزود: رعایت مسائل بهداشتی، زدن ماسک و تزریق دوز سوم در حفظ​ شرایط فعلی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: موضوع محدودیت‌های اجتماعی نیز باید تصمیم گیری شود تا بتوان از موج جدیدی که احتمال دارد روی دهد، جلوگیری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار