کد خبر: ۱۹۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
مقامات کره جنوبی می‌گویند فردی ناشناس از میان شهروندان این کشور روز نخست سال نو میلادی از طریق مرزهای زمینی به صورت مخفیانه وارد کره شمال شده است.
مقامات کره جنوبی می‌گویند فردی ناشناس از میان شهروندان این کشور روز نخست سال نو میلادی از طریق مرزهای زمینی به صورت مخفیانه وارد کره شمال شده است.
 
ارتش کره جنوبی روز یکشنبه در حالی این خبر را تایید کرد که بنا به نظر کارشناسان عبور از مرزهای فوق العاده مستحکم و امنیتی میان دو کره که از سال ۱۹۵۳ دو کشور را از هم جدا کرده بسیار سخت و دشوار است و نفوذ فرد ناشناس از مرز جنوبی به کره شمالی جزو موارد نادر به حساب می‌آید.
 
فردی ناشناس از کره‌جنوبی به کره‌‌شمالی گریخت
 
کمیته فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد یاد شده که هویت و انگیزه وی برای فرار به کره شمالی مشخص نشده حوالی ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه شامگاه شنبه به وقت محلی توسط تجهیزات نظارتی در بخش شرقی منطقه غیرنظامی واقع در مرز دو کره شناسایی شده بود.
 
ارتش کره جنوبی می‌گوید پس از شناسایی این فرد نیروهایی برای دستگیری وی به منطقه فرستاده شدند اما سربازان نتوانستند وی را پیدا کنند.
 
در بیانیه کمیته فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تایید شده است که فرد مورد نظر از خط مرزی نظامی به سمت شمال عبور کرده است.
 
در این بیانیه ضمن اشاره به بی‌نتیجه ماندن عملیات جستجو برای یافتن فرد ناشناس پیش از عبور از مرز، آمده است که هیچ فعالیت غیرعادی از سوی ارتش کره شمالی مشاهده نشده است.
 
افسران ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین گفته‌اند که سئول صبح روز یکشنبه پیامی به کره شمالی ارسال کرد تا از سلامت و ایمنی فرد یاد شده اطمینان حاصل کند اما پاسخی از سوی پیونگ‌یانگ دریافت نکرد.
 
سال‌ها سرکوب و فقر در کره شمالی سبب شده تا بیش از ۳۰ هزار نفر در دهه‌های پس از جنگ دو کره که طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به طول انجامید به کره جنوبی فرار کنند، اما عبور از مرز در جهت مقابل بسیار نادر بوده است.
 
سربازان کره‌شمالی سال ۲۰۲۰ میلادی به سوی یک مسئول شیلات کره جنوبی که به ادعای پیونگ‌یانگ تلاش داشت به صورت غیرقانونی از مرز دریایی میان دو کشور عبور کند شلیک کردند و وی را به قتل رساندند.
 
پیونگ‌یانگ مدعی شده بود که تیراندازی به سوی این فرد در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.
 
این در حالیست که به گفته سئول شهروند ۴۷ ساله‌ای که با شلیک نیروهای گشت دریایی کره شمالی به قتل رسید و سپس جنازه‌اش سوزانده شد تلاش داشته تا وارد کره شمالی شود.
 
رهبر کره شمالی روز شنبه طی سخنانی در نشست عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم علاوه بر غذا و اقتصاد، مبارزه با همه‌گیری بیماری کووید۱۹ را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشورش در سال جدید میلادی عنوان کرده بود.
 
درهای بسته و تحریم‌های سنگین بین‌المللی، اقتصاد کره شمالی را طی سال‌های اخیر دستخوش بحران کرده و اغلب شهروندان این کشور حتی در تامین مواد غذایی با دشواری‌هایی مواجه هستند.
 
اغلب شهروندانی که از کره شمالی فرار می‌کنند ابتدا سعی دارند خود را به چین برسانند و از آنجا تلاش می‌کنند از طریق یک کشور دیگر وارد کره جنوبی شوند.
 

تعداد اندکی از شهروندان دو کشور تاکنون این جرات و جسارت را به خرج داده‌اند تا از منطقه غیرنظامی حائل میان دو کشور که مملو از مین و سیم‌های خاردار است و از دو سو توسط تانک‌ها و نیروهای رزمی محافظت می‌شود، عبور کنند.

بورنیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار