کد خبر: ۱۹۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
در جدیدترین خبر کرونایی از قم، ۴مورد ابتلا به اُمیکرون جدید شناسایی و کشف شد؛ این در حالی است که منطقه پرجمعیت پردیسان قم از دو روز پیش از رنگ آبی کرونایی، به رنگ زرد تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، امروز (پنجشنبه ۱۶دیماه۱۴۰۰)، ۴مورد ابتلاء به اُمیکرون جدید در قم شناسایی و کشف شده است؛ این در حالی است که حدودا یک هفته قبل در تاریخ ۸دیماه۱۴۰۰ نیز، برای اولین بار شناسایی سه مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا به نام امیکرون در قم اعلام شده بود.

روز گذشته نیز دکتر مهدی مصری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، از وجود برخی مناطق زرد کرونایی در استان خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در برخی محله‌های منطقه پردیسان، شاهد تغییر رنگ کرونایی از آبی به زرد هستید و این نشان دهنده لزوم توجه هر چه بیشتر مردم پردیسان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی افزود: در پیک پنجم بیماری کرونا نیز ابتدا شاهد نرخ افزایشی بیماری در منطقه پردیسان بودیم به طوری که بیماری ابتدا در بخش‌هایی از پردیسان روند صعودی به خود گرفت، سپس در سطح شهر اوج‌گیری بیماری اتفاق افتاد.

دکتر مصری اجرای کامل و دقیق طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای جلوگیری از بروز پیک ششم بیماری کرونا در استان دانست و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی رهگیری بیماران به خوبی انجام می‌شود و از شیوع بیماری در سطح شهر به نحو مطلوبی جلوگیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به پایین بودن میزان واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان یک دُز ، ۵۹ درصد از این رده سنی هر دو دُز واکسن را دریافت کردند و این موضوع نشان می‌دهد باید بیش از پیش برای اقناع مردم نسبت به واکسیناسیون اقدام شود.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار