کد خبر: ۱۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
برخی از نمایندگان مجلس نسبت به اظهارات اخیر وزیر صنعت درباره کمپین نخریدن کالاهای داخلی انتقاد کردند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده نهم شهریور ماه امسال در یک نشست خبری، با اشاره به راه‌اندازی کمپینی برای «نخریدن کالاهای داخلی» توسط برخی افراد اظهار کرده بود که هر کس چنین کاری کند قطعا ضد انقلاب و مخالف منافع کشور است.

 چند روز بعد از این جریان، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس جمهور به نعمت‌زاده برای اصلاح سخنانش تذکر داده است.اما نعمت زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، دریافت تذکر از رئیس‌جمهور را رد کرد. با این حال وی آن سخنان قبلی خود را اصلاح کرد و توضیحاتی در این مورد داد.

در این میان برخی از نمایندگان مجلس نسبت به گفته‌های نعمت‌زاده درباره کمپین نخریدن کالاهای داخلی انتقاد کردند.

بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اقتصادنیوز می‌گوید: مردم ما حق اظهارنظر دارند، دربحث خودروسازی نزدیک به سه سال است که این موضوع از دولت قبل شروع شد. من متعجب و متاثر شدم که چرا وزیری که حق را به مشتری و بازار می‌دهند باید با این لحن با مردم صحبت کند. 

او ادامه می‌دهد: به دلیل نبود کیفیت و نبود رقابت‌پذیری خودروهای داخلی و نوعی دهن‌کجی مردم به بحث نبود کیفیت واقعا توقع این بود که ایشان سیستم را اصلاح کند نه اینکه به موضوعی که حق مردم است دامن بزند. 

نعمتی اظهار می‌کند: با توجه به این بحث‌های پیش آمده، نوعی دلخوری و بی‌محلی نسبت به مردم به وجود آمد و آقای نعمت‌زاده باید از مردم عذرخواهی کند و خودشان را گرفتار مسائلی که ارتباطی به ایشان ندارد نکند.

او تصریح می‌کند: هر جایی که مشکل وجود دارد و توقع آن است که مشکل حل شود. ما سه سال است که می‌گوییم خودروسازان دولتی اداره می‌شوند اما دوستان می‌گویند نه. اما همین اظهارات آقای نعمت‌زاده ثابت کرد که دولتی اداره می‌شود و اتفاقا بد هم اداره می‌شود و مردم برای پول خود ارزش قائل هستند و متاسفانه کالایی که به دست مردم می‌رسد کالایی نیست که کیفیت لازم را داشته باشد.

در این میان نادر قاضی‌پور دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن هم در این باره به اقتصادنیوز می‌گوید: این موضوع دو جانبه دارد یک جنبه آن به وزارت صنعت و معدن بر‌می‌گردد که طرح جامع خودروسازی ندارد که قیمت‌ها را پایین بیاورد و کیفیت را بالا ببرد و با مردم آن‌طور که شایسته آنان است برخور کند و خودرویی که در خواست کرده به موقع تحویل بگیرد. 

او خاطر نشان می‌کند: جنبه دیگر آن وجود کمپین نخریدن خودرو است که ما دفاعی از این موضوع نمی‌کنیم، اما باید به این سمت برویم که خودروی خارجی نخریم و کالای داخلی را ارتقا بدهیم.

قاضی‌پور ادامه می‌دهد: اما این به ین معنا نیست که آقای نعمت‌زاده با مردم اینگونه صحبت کند و حق نداشت به مردم توهین کند.

همچنین محمد‌علی مددی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: آقای نعمت‌زاده اولین بار نیست که اینگونه غیر کارشناسانه صحبت می‌کنند و دخالت در نهادهای دیگر می‌کنند و در ارتباط با وظایف شورای رقابت که وظیفه آن تعیین قیمت‌گذاری است ایشان بدون درنظر گرفتن این وظیفه قانونی که نهاد فرا قوه‌ای است به اختیار خودش قیمت خودرو را پایین و بالا می‌برد و این هم باعث می‌شود که خودروسازان از این حمایت غیر کارشناسانه سوء استفاده کنند.

مددی خاطر نشان می‌کند: وقتی مردم خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند به هیچ طریقی خودروی به مورد نظر خود برسند و خودشان را از خرید خودروی صفر تحریم کردند و می‌دانند که خریدن خودرو برایشان صرف نمی‌کند، چه ارتباطی با رفتار ضد انقلابی دارد؟

او در پایان بیان می‌کند: وزیر صنعت درگیر مشکلات مردم نیست باید در این زمینه کارشناسان دولت با حضور وزیر صنعت جلسه‌ای تشکیل دهند تا مشکلات مردم را مطرح کنند و آن را حل کنند نه اینکه با این گفته‌ها به مردم توهین کند.

برچسب ها: نعمت زاده ، مجلس ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: