باشگاه خبرنگاران جوان - بی ام و برای سومین سال متوالی با فروش ۳۳۶ هزار و ۶۴۴ دستگاه، برترین برند از نظر حجم فروش در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بود و پس از آن تسلا با ۳۱۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه دومین خودروساز پر فروش شناخته شد. این اطلاعات توسط مرکز تحقیقات و دادههای اخبار خودرو تخمین زده شده است.
در سطح جهانی، تسلا در سال ۲۰۲۱، ۹۳۶ هزار و ۱۷۲ فروند (۸۷.۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته) فروخته است. به دلیل رشد بالای تولید و فروش، تسلا توانست از همه برندهای برتر و لوکس دیگر از جمله لکسوس، مرسدس بنز و آئودی عبور کند.
تعداد فروش برندهای لوکس ایالات متحده در سال ۲۰۲۱:
خودرو | تعداد فروش |
بی ام و | ۳۳۶ هزار و ۶۴۴ |
تسلا | ۳۱۳ هزار و ۴۰۰ |
لکسوس | ۳۰۴ هزار و ۴۷۵ |
مرسدس بنز | ۲۷۶ هزار و ۱۰۲ |
آئودی | ۱۹۶ هزار و ۳۸ |
به دلیل تقاضای بسیار بالا و شروع تولید آتی در تگزاس، انتظار میرود تسلا به رشد تولید سریع خود ادامه دهد و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ از BMW عبور کند. به طور کلی، حدود ۲.۲ میلیون وسیله نقلیه لوکس در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده فروخته شد (حدود ۱۴.۷ ٪ از کل)، به این معنی که سهم تسلا در حال حاضر حدود ۱۴ ٪ است.
برخی ممکن است بگویند که تسلا واقعاً یک برند ممتاز نیست، زیرا تفاوتهایی بین تسلا و مارکهای لوکس قدیمی وجود دارد با این حال، صنعت خودروسازی این برند را واجد شرایط میکند. به هر حال، تسلا بسیار بیشتر از اکثر برندهای رایج معمولی خودرو تولید می کند.
انتهای پیام/