کد خبر: ۱۹۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در هشت استان هشدار داد و به کوهنوردان توصیه کرد هنگام صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.

هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف و باران

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در هشت استان هشدار داد و به کوهنوردان توصیه کرد هنگام صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی از بعداز ظهر دوشنبه (۲۰ دی ماه) تا سه شنبه (۲۱ دی ماه)خبر داد.

مخاطرات حاصل از ورود این سامانه بارش باران و برف ،وزش باد شدید موقت خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه دوشنبه (۲۰ دی ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان ،کرمانشاه ، ایلام و لرستان سه‌شنبه (۲۱ دی ماه) استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان،شمال و شرق خوزستان،غرب چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود.

اثرات این مخاطره می‌تواند پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز باشد.

سازمان هواشناسی توصیه می کند که کاهش سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن‌ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی برای عملیات برف روبی در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار