کد خبر: ۱۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
اطلاع‌رسانی زمان پایان بسته و برنامه‌ریزی برای مصرف اینترنت، برای کاربرانی که از بسته‌های اینترنت استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد و به جز روش‌های ارسال پیامک از سوی اپراتورها، خود کاربران هم می‌توانند از میزان باقی‌مانده اینترنت خود مطلع شوند.

بسته‌های اینترنتی کی تمام می‌شود؟

اطلاع‌رسانی زمان پایان بسته و برنامه‌ریزی برای مصرف اینترنت، برای کاربرانی که از بسته‌های اینترنت استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد و به جز روش‌های ارسال پیامک از سوی اپراتورها، خود کاربران هم می‌توانند از میزان باقی‌مانده اینترنت خود مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، اکثر مشترکان تلفن همراه، از بسته‌های تشویقی اینترنت اپراتورهای همراه استفاده می‌کنند، اما با تمام شدن این بسته‌ها، اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتورها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی همراه اهمیت زیادی دارد و برخی کاربران مدعی‌اند که این موضوع در زمان مناسبی به آن‌ها اطلاع داده نمی‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه خود در سال ۱۳۹۵، با کاهش ۲۰ درصدی تعرفه اینترنت، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه را برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال تعیین کرد. این یعنی در سیم‌کارت دایمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود که هزینه‌های بالایی در مقایسه با بسته‌های اینترنتی است.

اطلاعات مربوط به نحوه خرید، فعال‌سازی و استعلام مانده حساب طرح‌های تشویقی و بسته‌های تخفیفی اینترنت موبایل از طریق پورتال رسمی اپراتورهای همراه اعلام می‌شود. همچنین اپراتورها برای اطلاع مشترکان از وضعیت بسته‌های اینترنتی خریداری‌شده، شامل میزان اعتبار حجمی یا زمانی بسته از دو روش پیامک و کد دستوری (USSD) استفاده می‌کنند.

مشترکان اپراتور همراه اول، می‌توانند با ارسال عدد ۰ لاتین به شماره ۸۰۸۰، شماره‌گیری کدهای دستوری #۳۲۰*۱۰* و #۰*۱۰۰* و یا مراجعه به حساب کاربری «همراه من» در آدرس my.mci.ir، از باقی‌مانده بسته اینترنت خود مطلع شوند. مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق برنامه کاربردی ایرانسل من و یا شماره‌گیری کد دستوری #۵۵۵* از میزان حجم باقیمانده بسته خود با خبر شوند. مشترکان اپراتور رایتل هم می‌توانند با شماره‌گیری کدهای دستوری #۱۴۲* و #۱۴۴*، باقی‌مانده بسته اینترنت سیم‌کارت رایتل خود را مشاهده کنند.

البته در حال حاضر امکان رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکان اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند. نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت، برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و برای مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار