علی امام در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین جزئیات متروی پرند اظهار داشت: بودجه پروژه متروی پرنده به دلیل اینکه در حومه تهران قرار دارد ذیل بودجه عمرانی است که همه ساله در قوانین بودجه کشور قرار میگیرد و این پروژه از بودجه شهرداری استفاده نمیکند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در بیان دلایل روند طولانی ساخت این پروژه گفت: با عنایت به اینکه ردیفهای درنظر گرفته شده برای بودجه متروی پرند در صورت تحقق کامل اعداد کوچکی هستند که پاسخگوی نیاز پروژه نیست، این پروژه تا الان به اتمام نرسیده است.
*تهاتر زمین شیوه مورد استفاده برای تامین مالی متروی پرند
وی در بیان راهکار در نظر گرفته شده برای تامین مالی پروژه متروی پرند افزود: سال گذشته با هماهنگی استانداری تهران و شرکت عمران شهرهای جدید مقرر شد، بخشی از یک زمین در مجاورت ایستگاه متروی پرند در اختیار شرکت متروی تهران قرار بگیرد که ما آن را به جای پول در اختیار پیمانکار قرار دهیم و از این محل منابع مالی مرتبط با پروژه تامین شود.
امام با اشاره به اینکه این زمین باید تغییر کاربری پیدا میکرد، زیرا بدون تغییر کاربری توانایی تامین منابع لازم برای پیمانکاران را نداشت، گفت: فرآیند تغییر کاربری این زمینها طولانی شد که همین موضوع زمینه دیگر تاخیر پروژه را فراهم کرد.
* تصویب تغییر کاربری زمینها برای تامین منابع مالی متروی پرند
این مقام مسئول در بیان آخرین جزئیات مسئله تغییر کاربری زمین برای تامین مالی متروی پرند گفت: یکشنبه هفته جاری شورای برنامهریزی استان تشکیل و مسئله تغییر کاربری مصوب شد که منتظر طی تشریفات اداری و ابلاغ این مصوبه به شهرداری و شهر جدید پرند هستیم.
وی ادامه داد: پیمانکار ما پای کار است و بلافاصله پس از رسیدن منابع مالی در قالب زمینهای مذکور فرآیند تکمیل متروی پرند به سرعت شروع میشود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در بیان زمان لازم برای تکمیل پروژه گفت: باتوجه به اینکه پیشرفت یک لاین از پروژه حدود 90 درصد است، از لحظه رسیدن منابع تا حداکثر یک سال فرآیند ساخت متروی پرند به اتمام خواهد رسید.
*متروی پرند 100 درصد سفرهای فعلی پرند به تهران را پوشش میدهد
امام با اشاره اولویتهای پروژه متروی پرند گفت: اولویت تکمیل ایستگاهها با ایستگاه مستقر در شهر جدید پرند است تا مردم این شهر جدید از پروژه بهرهمند شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد سفرهای انجام شده از پرند به تهران حدود 40 هزار سفر در روز عنوان میشود، گفت: در صورت اتمام متروی پرند و تامین ناوگان مناسب حمل ونقل ریلی در این خط، 100 درصد سفرهای انجام شده به وسیله زیرساختهای ریلی قابل پوشش است.
انتهای پیام/