کد خبر: ۱۹۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری گفت: ۷۹۹ محور اصلی و فرعی و یک هزار و ۶۸۶ کیلومتر راه روستایی بر اثر سیل در استان‌های جنوبی کشور آسیب دید.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرهاد مهریاری گفت: ۷۹۹ محور اصلی و فرعی بر اثر سیل در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس آسیب دیده اند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه‌های آسیب دیده روستایی بر اثر سیل یک هزار و ۶۸۶ کیلومتر بوده که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از اعتبارات داخلی خود اقدام به بازگشایی برخی از محور‌های آسیب دیده به صورت موقت کرده است.

همچنین معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: کار ارزیابی خانه به خانه واحد‌های مسکونی آسیب دیده بر اثر سیل آغاز شده است.

به گفته جودی، بیش از سه هزار واحد مسکونی بر اثر سیل در  استان‌های سیل زده تخریب شده که برای این واحد‌ها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و ۷۰ میلیون تومان هم تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است. البته بیش از ۴ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت تعمیراتی شده که اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای آن‌ها به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

در روزهای گذشته به دلیل وقوع بارش‌های سیل آسیا در شهر‌های جنوبی کشور بسیاری از راه‌های اصلی، فرعی و ابنیه‌های فنی و همچنین واحد‌های مسکونی دچار خسارت شدند، این در حالی است که پیش از این سازمان هواشناسی کشور هشدار‌هایی را بابت وقوع سیل داده بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار