کد خبر: ۱۹۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
وزیر صمت:
کرمان - وزیر صمت با اشاره به سهیم کردن مردم در معادن گفت: یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم واگذاری معادن بزرگ به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین عصر جمعه در مراسم افتتاح معدن کرور شهرستان عنبرآباد گفت: مردم باید بدانند که دولت سیزدهم در مسیر عدالت اجتماعی قدم بر می‌دارد و واگذاری سهام معادن بزرگ به مردم محلی در همین راستا انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد سهام همین معدن نیز به مردم خبر داد و گفت: بعد از معدن زابل این دومین معدن است که این طرح اجرا شده است و مسلماً این راه ادامه می‌یابد.

وزیر صمت گفت: همچنین در زمینه اشتغال زایی و استفاده از نیروهای بومی نیز باید اقدام عملی انجام شود و مردم در کنار مشکلاتی که معادن در حوزه‌های مختلف در این مناطق ایجاد می‌کنند باید انتفاعشان هم به مردم محلی برسد.

وی در خصوص معدن عنبرآباد نیز گفت: تا کنون سه هزار میلیارد تومان در این معدن سرمایه گذاری شده است و پیش بینی می‌کنیم طی یک سال آینده نیز ۱۰۰ نفر اشتغال زایی برای مردم به همراه دارد.

وی تاکید کرد: بحث عدالت محوری با جدیت در بخش معادن اجرا می‌شود و سعی می‌کنیم انتفاع معادن به مردم محلی برسد.

وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی گفت: سعی می‌کنیم با توسعه صنایع وابسته به معادن از خام فروشی نیز جلوگیری کنیم که در این راستا دولت سرمایه گذاری می‌کند و از سرمایه گذاران نیز استقبال می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار