کد خبر: ۱۹۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. بازار از هر جهت آماده یک رشد خوب است. اما تردید در تصمیم‌گیری برای انتخاب صنعت و شرکت، با توجه به مسائلی همچون توافق و نرخ دلار، باعث درجا زدن شاخص کل می شود.
آرتا اسدی گزینه دوم. به جهت روند صعودی و بعد روند اصلاحی که شروع شد. به احتمال زیاد این هفته بازار نوسان کمی را خواهد داشت و چشمگیر نخواهد بود.
امین امیدی گزینه سوم. کماکان معتقدم با نزدیک شدن به حصول نتیجه در وین، دلار سیر نزولی و شاخص نیز پیرو دلار خواهد بود.
آراد پورکار گزینه دوم. نگاه بازار همچنان به اخبار و اتفاقات برجام است و تا زمانی که تعیین تکلیف نشود، ارزش معاملات پایین خواهد بود. در نتیجه روند صعودی یا نزولی قوی نخواهیم داشت.
علیرضا تاجبر گزینه دوم. عمده سرمایه‌گذاران در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای هستند و تا زمانی که نتیجه این مذاکرات مشخص نشود، انتظار رشد قابل ملاحظه‌ای را از بازار نمی‌توان داشت. البته پتانسیل‌های بنیادی مناسب به خصوص گزارش‌های نه ماهه و افزایش نرخ‌های جهانی، مانع ریزش قیمت ها خواهند شد و انتظار روند متعادلی را طی هفته آتی داریم.
محمد خبری زاد گزینه دوم. فعلا تغییر خاصی در پارامتر های مهم رخ نداده است و به نظرم بازار خنثی خواهد بود.
ندا رضایی گزینه دوم. با توجه به کمبود نقدینگی مناسب برای حرکت بازار، شاخص کل بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می شود.
بابک سالاروند گزینه دوم. اکثر سهم‌ها به لحاظ قیمتی جذاب به نظر می‌رسند، اما با توجه به اینکه بازار سرمایه به اخبار بنیادی واکنش چندانی نشان نمی‌دهد، در صورت عدم انتشار اخباری مبنی بر توافق هسته‌ای، شاخص کل بدون تغییر چشمگیر پیش بینی می شود.
حسین مریدسادات گزینه دوم. کماکان کاهش ارزش معاملات بازار و عدم وجود خریدار قوی بازار را در بلاتکلیفی نگه داشته است. برجام و اما و اگرهای پیش روى بازار گویای این موضوع است که نمی‌توان به بازار هفته پیش رو امیدوار بود.
علی ملک لی گزینه سوم. با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص که در کانال نزولی است و روند نزولی کوتاه مدتی را نیز آغاز کرده، انتظار ریزش بیشتر را داریم.

با توجه به انتخاب ۸۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) نوسانات زیادی در هفته پیش‌ رو برای شاخص کل پیش‌بینی نمی‌شود.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار