کد خبر: ۱۹۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
در حال حاضر بررسی ها از وضعیت درج قیمت بر روی محصولات لوازم خانگی نشان می دهد تولیدکنندگان لوازم خانگی پیشنهادات مختلفی را برای اصلاح طرح درج تولیدکننده به سازمان حمایت ارسال کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس ابلاغ سازمان حمایت به واحدهای تولیدی قرار شده  فاز دوم طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها از 19 دی ماه اجرایی شود. مطابق با این بخشنامه کلیه واحدهای صنایع شوینده، بهداشتی-ارایشی، صنایع کنسروسازی و تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا شده اند.

در حال حاضر بیش از یک هفته از اجرایی شدن این موضوع می گذرد اما تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید براینکه هنوز زیرساخت این موضوع فراهم نشده و درج قیمت تولیدکننده بر روی محصول منطقی نیست از اجرایی کردن این دستورالعمل جلوگیری می کنند.

در حال حاضر بررسی ها از وضعیت درج قیمت بر روی محصولات لوازم خانگی نشان می دهد تولیدکنندگان لوازم خانگی پیشنهادات مختلفی را برای اصلاح طرح درج تولیدکننده به سازمان حمایت ارسال کردند که به نظر می رسد در نهایت این اصلاحات در بخش لوازم خانگی انجام خواهد شد.

براساس نامه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی  پیشنهاد شده با عنایت به مکاتبات صورت گرفته از الزام الصاق قیمت تولیدکننده بر روی محصولات در قالب فهرست سه ستونه و با توجه به حادث شدن مشکلات عدیده ای ناشی از این مهم و با توجه به تغییرات نهادها مولفه های اثرگذار بر تولید و زنجیره ارزش و نیز اجتناب از ایجاد سردرگمی برای مصرف کننده، به عنوان روش جایگزین پیشنهاد می گردد طی هماهنگی این انجمن با تولیدکنندگان و واحدهای تحت پوشش در رابطه ارائه فهرست قیمت سه ستونه محصولات تولیدی نسبت به الصاق قیمتهای یادشده درمراکز عرضه مستقیم و نمایندگی های مجاز فروش محصولات (بانظارت واحدهای تولیدی) و سایر مراکز فروش و عرضه صنفی محصولات لوازم خانگی (بانظارت اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان) به منظور اطلاع رسانی و در معرض دید خریداران اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار