کد خبر: ۱۹۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
رویترز گزارش داد؛
شرکت های هواپیمای امارات مستقر در شهر دبی پروازهای خود را به چندین مقصد ایالات متحده به دلیل نگرانی های توسعه نسل پنجم تلفن همراه به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از رویترز، خطوط هواپیماهای امارات مستقر در فرودگاه بین المللی دبی عمدتاً بیشتر پروازهای خود به مقصد آمریکا را لغو کردند.

شرکت هواپیمایی دبی امارات (EMIRA.UL) روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌ها در مورد توسعه و استقرار نسل پنجم تلفن همراه پروازهای خود به چندین مقصد مورد نظر خود در ایالات متحده از ۱۹ ژانویه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

شرکت اماراتی اعلام کرده است که این کار به دلیل نگرانی‌های عملیاتی مرتبط با استقرار خدمات شبکه تلفن همراه نسل پنجم در آمریکا است به همین دلیل هواپیمایی از مبدا دبی به مقاصدی مثل بوستون، شیکاگو، دالاس فورت ورث، هیوستون، میامی، نیوآرک، اورلاندو، سانفرانسیسکو و سیاتل فرود نخواهد آمد.

با این حال شرکت اماراتی گفته پروازهای خود به شهرهای از جمله نیویورک، لس آنجلس و دالاس واشنگتن دی سی به طور معمول به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این شرکت در گزارشی می‌افزاید: «ما از نزدیک با شرکت‌های هواپیمایی و مقامات مربوطه برای کاهش نگرانی‌های عملیاتی صحبت کرده ایم و امیدواریم پروازهای خود به ایالات متحده را در اسرع وقت از سر بگیریم.»

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که می‌خواهد به راه حلی در مورد استقرار نسل پنجم تلفن همراه که از پروازهای هوایی نیز محافظت کند، ارائه دهد تا اختلال موجود در سفرهای هوایی به حداقل برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار