کد خبر: ۱۹۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
زینب رضایی علیا بانوی تلاشگر و موفقی که توانسته است در رشته هاکی عنوان نائب رئیس هیئت استان را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، قدمت ورزش هاکی به سده ها قبل در انگلیس می رسد که در نهایت در سال ۱۹۰۱ در آمریکا رواج یافته و در سال ۱۳۲۰ در ایران به رسمیت شناخته شد که برای آن فدراسیونی تاسیس شد و هاکی بازی با توپ و تور با چوب دستی در حین اسکیت سواری است که با هیجان زیادی همراه است.

هاکی انواع زیادی دارد از جمله: هاکی داخل سالن، روی یخ و هاکی روی چمن و بازیکنان برای انجام بازی هاکی چمن ۱۱نفره و هاکی داخل سالن ۵نفره است و دو داور وسط که کار مهمی را بر عهده دارند و این بازی هم مانند سایر ورزش های دیگر دارای قوانین و مقررات خاصی است از جمله: اندازه زمین، شکل و اندازه یا حتی رنگ دروازه ها، وزن و رنگ توپ ها و نحوه ی شروع بازی که معمولا با قرعه کشی انجام می شود.

در این جا به معرفی یکی از برجسته ترین شخصیت ها در ورزش هاکی چمنی می پردازیم که با اراده و پشتکاری قوی توانسته است عنوان نائب رئیس هیئت استان را به دست آورد و او کسی نیست جز زینب رضایی علیا ساکن شهرستان فیروزآباد فارس و این بانوی تلاش گر از زمان ورود به این رشته تمام راه های سخت را برای رسیدن به موفقیت طی کرده است.

علت ورود به ورزش هاکی

این مربی تلاش گر در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: زینب رضایی علیا هستم ساکن شهرستان فیروزآباد متولد ۱۳۵۸ و کارشناسی مدیریت آموزش و برنامه ریزی از دانشگاه پیام نور فیروزآباد و در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته در دانشگاه آزاد فیروزآباد مشغول به تحصیل هستم. در سال ۱۳۸۴ با شغل شریف معلمی وارد آموزش و پرورش شدم و من از همان کودکی علاقه وافری به ورزش بسکتبال و هندبال داشتم، دلیل اصلی من برای ورود به این ورزش نوپایی بودن آن است و دوست داشتم که به هر طریق ممکن بتوانم این ورزش را رواج دهم.

قدمت ورزش هاکی در ایران

رضایی عنوان کرد: این ورزش در ایران کار می شود اما شناخته شده نیست و بسیار کمرنگ است و این از کم کاری مسوولان مربوطه است که به خوبی نتوانسته اند این ورزش را به صورت حرفه ای به علاقه مندان به این رشته بشناسانند و البته ورزش هاکی تنها ورزش در المپیک جهانی است که به اسم ایران ثبت شده است و این همت مسوولان ورزش هاکی را می طلبد که با عزمی جزم سعی در بهتر و بیشتر نشان دادن این ورزش به جامعه ورزش دوستان هاکی بکنند.

تلاش برای رسیدن به موفقیت

وی بیان کرد: در سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت در این رشته ورزشی کردم و تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا بتوانم در این ورزش موفق شوم و بالاخره بعد از مدتی کار کردن توانستم مربی هاکی فیروزآباد و بعد از آن عنوان نائب رئیس هیئت استان را به دست آورم و در این جا تلاش خود را به عنوان مربی مضاعف کردم.

وی افزود: از زمان شروع فعالیت من در این ورزش مسابقات زیادی در سطح استان و کشور به میزبانی شیراز و استان های مختلف برگزار شده است که در تمامی این مسابقات تیم ما هم شرکت کرده اند و موفقیت هایی را به دست آورده اند.

رضایی ابراز کرد: بعد از ۵۳ سال اولین اردوی تیم ملی چمن به میزبانی شهریار تهران برگزار شد و ما به عنوان مربی تیم ملی دعوت شدیم و در این اردو ۵۳نفر از بازیکنان اکثر استان ها حضور داشتند و این اردوی خوبی بود و به ما قول دادند که این اردوها به صورت مستمر برگزار شود تا بچه ها را برای مسابقات جهانی آماده کنند‌.

ورود ورزش هاکی در مدارس

وی اظهار کرد: خوشبختانه با گذشت چندین سال از ورود این ورزش به ایران به تازگی ورزش هاکی هم مانند سایر ورزش ها از جمله: بسکتبال و هندبال به مدارس راه یافته است و این جای بسی امیدواری است که بچه ها بتوانند با یادگیری این ورزش کمی به آن رنگ و بها دهند‌ و من خودم  در مدارس به بچه ها آموزش می دهم.

حمایت فدراسیون از هاکی

این مربی دلسوز گفت: این ورزش هم مانند بسیاری از ورزش های دیگر دارای مشکلاتی است و ما در ابتدا مشکل وسیله یا همان ابزار مثل چوب برای انجام این ورزش داشتیم و از آن جایی که این چوب از هند و آلمان وارد می شد و به علت قیمت بالا در خرید آن دچار مشکل می شدیم و اما به لطف خدا و با حضور دکتر قدیمی به عنوان رئیس فدراسیون اوضاع کاملا بهتر شده و ما شاهد تحولات چشمگیری در این ورزش هستیم و از ایشان به خاطر این حمایت بسیار سپاسگزاریم.

حضور ۳نفر از بازیکنان در اردوی تیم ملی

  این مربی نمونه ورزش هاکی بیان کرد: خوشبختانه ۳نفر از بازیکن های تیم ما در اردوی تیم ملی هستند که من خدا را به خاطر این لطف و عنایت خاص خود به تیم خودم شاکرم و بازیکنان تیم ما این موفقیت را در ابتدا با توکل به  خدا و سعی و تلاش وافر خود به دست آورده اند و امیدوارم که روزی برسد که این ورزش هم مانند دیگر ورزش ها با تلاش علاقه مندان به صورت جدی تر طی شود و شاهد موفقیت های بیشتری از دوستان در این زمینه باشیم.

رضایی افزود: در پایان جا دارد از عاقبت بین رئیس هیئت استان و تمامی دوستان در فدراسیون تشکر ویژه داشته باشیم که در تمامی مراحل همراه ما بوده اند و از هیچ کمکی به ما دریغ نکردند.

انتهای پیام/ف

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار