کد خبر: ۱۹۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
اولین "همایش ملی لجستیک و ششمین کارگروه تنها بندر اقیانوسی و پایتخت دریایی ایران" در چابهار آغاز شد.

برگزاری همایش و نمایشگاه لجستیک چابهاربه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما، همایش و ششمین کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت با محوریت "برون‌رفت از چالش‌های لجستیکی پایتخت دریایی کشور، چابهار، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار آغاز به کار کرد.

در این همایش و کارگروه که تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد، ضمن امضای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد چابهار و وزارت امور خارجه در راستای واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث منطقه لجستیک کشور‌های عضو اکو، وضعیت موجود، موانع و راهکار‌های توسعه بخش حمل و نقل و لجستیک بررسی خواهد شد.

در ادامه‌ی این همایش، آیین افتتاح نمایشگاه لجستیک چابهار برگزار و غرفه‌ها، هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

در پایان و پس از گفتگو‌های تخصصی؛ مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به جمع‌بندی مطالب مطرح شده خواهند پرداخت.

یکی از اهداف اکو (سازمان همکاری اقتصادی) توسعه زیربنا‌های حمل و نقل و ارتباطات است و چابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی و موقعیت راهبردی خود می‌تواند برخی کشور‌های همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت جاده‌ای، خطوط ریلی، دریایی و هوایی برقرار می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_ صنعتی و ویژه اقتصادی، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و رضا راستی مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی در این همایش حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار