کد خبر: ۱۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
مشاور تام الاختیار وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید گاز ایران در سال‌جاری به ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز خبر داد و گفت: امسال ۵۰ میلیون مترمکعب دیگر به تولید گاز کشور اضافه می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر،محمود آستانه درباره مهمترین برنامه‌های افزایش تولید گاز ایران در سال‌جاری، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید گاز کشور پس از وارد مدار شدن فاز ۱۲ پارس جنوبی به میزان ۱۰۰ میلیون متر مکعب، سال‌جاری هم تولید گاز ایران با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
 
 نماینده وزیر نفت در طرح‌های گازرسانی با اعلام اینکه سال جاری دست کم ۵۰ میلیون مترمکعب دیگر به تولید روزانه گاز ایران افزوده می شود، اظهار داشت: بر این اساس امسال ظرفیت تولید گاز ایران به ۷۰۰ میلیون متر مکعب  در روز افزایش می یابد و این در حالی است که اوج مصرف گاز در فصل زمستان به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون متر مکعب می رسد.
 
مشاور وزیر نفت با یادآوری اینکه با تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی، پیش بینی می شود تولید گاز تا پایان برنامه ششم به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد، بیان کرد: با توجه به پیش بینی مصرف، حداکثر نصف این میزان گاز در کشور مصرف خواهد شد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به افزایش تولید گاز، توسعه شبکه گازرسانی به مناطق دور افتاده و شهرهای فاقد گاز در دستور کار قرار گرفته است، تبیین کرد: اولویت برنامه گازرسانی وزارت نفت در تعیین بازار مصرف است.
 
وی همچنین بر ضرورت شتاب در گازرسانی به بخش صنایع، روستاها به منظور کاهش مصرف سوخت مایع و فرآورده‌ نفتی اجرای بند (ق) تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ تاکید کرد و افزود: بر اساس بند (ق) تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ و ماده ۱۲ وزارت نفت اجازه دارد در هر نقطه کشور، گاز طبیعی را جایگزین سوخت های فسیلی و مایع از جمله نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره بکند و از محل فروش سوخت های فسیلی آزاد شده، هزینه های گازرسانی را تأمین کند.
 
آستانه، ایجاد صرفه اقتصادی، رفاه اجتماعی و عمومی و همچنین حفظ محیط زیست را از مزایای جایگزینی گازطبیعی به جای سوختهای مایع عنوان کرد و یادآور شد برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۹۶ تمامی نقاط باقیمانده فاقد گاز شامل روستاها، صنایع و شهرها به شبکه گاز متصل شوند.
برچسب ها: گاز ، ظرفیت ، تولید
نام:
ایمیل:
* نظر: