کد خبر: ۱۹۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
برگزاری آزمون داوری و میانجیگری توسط جهاددانشگاهی در شیراز
ایسنا/فارس آزمون داوری و میانجیگری شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه، توسط جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برگزار شد.

صبح جمعه اول بهمن، آزمون آزمون داوری و میانجیگری شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه با حضور داوطلبان و به توسط جهاددانشگاهی در شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه بازدید از محل برگزاری آزمون که با حضور رئیس جهاددانشگاهی فارس برگزار شد، در جمع خبرنگاران رفع اطاله دادرسی را یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضا دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین، سید کاظم موسوی گفت: برای رفع مشکل اطاله دادرسی‌ها در دادگستری و ازدحام پرونده‌ها، چاره‌ای جز رفتن به سمت دادگستری خصوصی و سپردن داوری و میانجیگری به آنها نداریم.

موسوی خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه هنوز داوری در کشور جا نیفتاده و ابلاغ نشده، طی دو سال گذشته ٢١ هزار پرونده در استان فارس بررسی و 18 هزار پرونده در داوری منتهی به صلح و سازش شد.

او ابراز امیدواری کرد که با ورود نیروهای جدید به این عرصه، بخشی از ازدحام و تراکم پرونده‌ها در دادگستری رفع و به طریق خصوصی حل شود و سر کار مردم به دادگستری نرسد و در عین حال دادگستری به امور مهمتر بپردازد.

موسوی همچنین نحوه برگزاری آزمون و رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط از سوی جهاددانشگاهی را به مراتب بهتر از آزمون‌های مشابه دوران کرونا دانست.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: همکاری‌ها در حد اعلاء بوده و جهاددانشگاهی، مراقبین و ناظرین به وظیفه خرد عمل کرده که امید است برای استان فارس نتیجه بخش باشد.

به گزارش ایسنا، آزمون داوری و میانجیگری شوراهای حل اختلاف در استان فارس با هدف جذب بالغ بر 700 نفر برگزار شد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار