کد خبر: ۱۹۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مرغ مورد نیاز بازار قزوین برای شب عید و نوروز ۱۴۰۱ با افزایش جوجه ریزی در مرغداری ها تامین شده و هیچ کمبودی در خصوص این محصول نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شاپورزاده معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین صبح امروز یکشنبه در حاشیه کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار کرد: میزان جوجه ریزی انجام شده در مرغداری های استان در دی ماه گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده است.

وی گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۶۰۰ هزار قطعه ای روبرو بوده است.

این مسوول گفت: گوشت جوجه ریزی های انجام شده در دی ماه، طی ماه جاری و همچنین اسفند ماه به بازار عرضه خواهد شد بنابراین هیچ کمبودی از نظر گوشت مرغ در ایام پایانی سال برای بازار قزوین نخواهیم داشت بلکه با مازاد تولید نیز روبرو خواهیم بود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در تولید تخم مرغ نیز هیچ کمبودی وجود ندارد و این استان جزو قطب های تولید این محصول در کشور است و تمهیدات لازم برای تولید و تامین این محصول برای مصارف خانگی و صنعتی با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف در ایام پایانی سال اندیشده شده است.

شاپورزاده اظهار داشت: با هماهنگی قرارگاه امنیت غذایی استان برای ایام پایانی سال مقادیر قابل توجهی برنج خارجی و شکر با کیفیت مناسب و با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار مراکز عرضه و فروش از جمله فروشگاه های زنجیره ای قرار می گیرد.

این مسوول گفت: نظارت و کنترل بر بازار برای تامین و توزیع مناسب محصولات اساسی کشاورزی همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی سال موسوم به شب عید افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار