کد خبر: ۱۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
​دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، از امروز دوم بهمن‌ماه با حمایت بانک صادرات ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، آیین گشایش این دوره از نمایشگاه با سخنان ویدئویی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رمضان‌علی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و مهدی اقبالی‌راد مدیر امور بانکداری جامع بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام ویدئویی خود به این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت مردمی، گسترش فعالیت‌های عمومی و مردم‌محور است، افزود: مردم را مهمترین عامل تاثیرگذار در اعتلای فرهنگی کشور می‌دانیم.

محمدمهدی اسماعیلی ماه بهمن را ماه پیروزی خون بر شمشیر و یادآور پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و تاکید کرد: جشن‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی را در بهمن‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به همزمانی ولادت امام خمینی(ره) با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، درخت تناور انقلاب را ثمره معماری ایشان و پشتیبانی مردم ایران دانست و افزود: به مناسبت ولادت دخت نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله، تمامی کتاب‌هایی که در زمینه  گرامیداشت مقام حضرت زهرا سلام الله علیها، مقام مادر و روز زن نوشته شده‌اند، تا دو برابر یارانه‌های اعلام شده، یارانه دریافت خواهند کرد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حضور ۲۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه در دسته‌بندی موضوعی، آثار مربوط به حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله علیها متمایز در نظر گرفته شده است.

تاکنون بیش از ۱۵۰‌هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور فرآیند خرید بن‌کتاب را انجام داده‌اند و ۵۰ سازمان بزرگ از جمله بانک صادرات ایران، سازمان صدا و سیما، شرکت ملی پست، وزارت کشور، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین حوزه علمیه در برگزاری این نمایشگاه همکاری کرده‌اند. همچنین شماره تلفن ۰۲۱.۹۱۰۰۹۸۹۸ برای پاسخ به پرسش‌های احتمالی از ۹ صبح تا ۱۰ شب در طول دوره برگزاری این نمایشگاه تعیین شده است.

بودجه تخصیص داده شده توسط بانک صادرات ایران نسبت به سال قبل بیش از  ٣.٥ برابر شده است؛ به طوری که برای خرید کتاب توسط دانشجویان و طلاب ٥٠ هزار تومان و برای اساتید و اعضای هیئت‌علمی ١٢٥ هزار تومان از سوی این بانک یارانه در نظر گرفته شده است.​

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار