کد خبر: ۱۹۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سقوط بورس به گونه ای ادامه دارد که بسیاری از سهم ها در این روزها کمتر از ارزش واقعی خودشان معامله می شود، این ماجرا دامن سهام عدالت که پرتفویی شامل چند سهم ارزشمند را دارد را هم گرفته و این سهام هم از ارج و قرب افتاده است!

به گزارش ایسنا، شاخص بورس سه روز است که کف ۶ ماهه خود را شکسته و به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سقوط کرده است. بسیاری از سهام داران ناامید از به دست آوردن اصل سرمایه خود به تابلو چشم دوخته اند تا شاید بتوانند نفر نخست صف فروش شوند.

در میان سهامداران ۵۰ میلیون مشمول سهام عدالت هستند، همان افرادی که اوایل سال گذشته صاحب حق خود شدند اما هیچ چیز آنطور که پیش بینی کرده بودند پیش نرفت. اردیبهشت و خردادماه سال گذشته بود که ارزش سهام عدالت برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند تا بیش از ۲۰ میلیون هم پیش رفت اما در این روزها نه تنها ارزش این سهام نصف شده، بلکه وضعیت بازار امکان فروش آن را هم نمیدهد.


بر این اساس، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند. این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفند سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.


در این راستا، در یازدهم مهرماه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شده است. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت دارد که۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آن قابل فروش است. البته امکان فروش آن در این روزهای قرمز بازار امکان پذیر نیست.


ارزش سهام عدالت درحالی زیر سوال رفته است که مدت هاست مسئولان بورسی درمورد طراحی بسته ای برای ساماندهی سهام عدالت وعده داده اند اما همچنان هیچ خبری از این طرح و بسته نیست و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این سهام ارزشمند و مشمولان آن است.

انتهای پیام

برچسب ها: سهام عدالت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار