کد خبر: ۱۹۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
وزیر نفت از رکوردشکنی تاریخی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. با این حال هیچ قطعی و افت فشاری در گازرسانی خانگی وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شدت مصرف انرژی در ایران از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ برخلاف نمودار جهانی که با حرکتی کاهشی روبه‌رو بوده است، یک روند صعودی را طی کرده و در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۳۳ درصد رشد رسیده است.

بد مصرفی ایرانی ها در بخش گاز نیز وجود دارد تا آنجا که در فصل سرد امسال، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری چندین بار رکورد شکنی کرده است. 

در ۲۴ ساعت گذشته نیز مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری رکورد جدیدی به ثبت رسانده با این حال شبکه گاز پایدار بوده و قطعی گازی در هیچ کدام از استان های کشور گزارش نشده است. 

آنگونه که جواد اوجی، وزیر نفت ایران در صفحه توییتر خود اعلام کرده، رکورد تاریخی مصرف ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ثبت شد. 

وی البته تاکید کرده که اگرچه با لطف خداوند متعال و تلاش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است، ولی استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان عزیز و مدیریت مصرف است.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت هفته گذشته بعد از بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفته بود که از مردم تقاضا دارم برای عبور از سرمای پیش‌رو در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

با وجود رکوردشکنی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری اما حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها امسال نسبت به پارسال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع به محیط زیست هم کمک کرده است.

امسال با وجود سرمای کم‌سابقه در چند سال اخیر، برخلاف دولت قبل، قطعی گاز ناشی از کمبود گاز در کشور رخ نداده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار