کد خبر: ۱۹۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت:‌ به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۵۳ طرح کشاورزی را در استان قزوین افتتاح می‌کنیم که ۳ هزار و ۶۳ روستایی از مزیت‌های اقتصادی اجرای طرح‌های یادشده استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین اظهارر داشت: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی 53 طرح کشاورزی را در استان قزوین افتتاح می‌کنیم که 3 هزار و 63 روستایی از مزیت‌های اقتصادی اجرای طرح‌های یادشده استفاده خواهند کرد.

رضا افلاطونی مجموع هزینه اجرای این طرح‌ها را 110 میلیارد و 500 میلیون تومان بیان کرد و گفت: برای تأمین اعتبارات اجرای طرح‌‌های گفته‌شده از بودجه‌های عمرانی سازمان جهاد کشاورزی، وام‌های بانکی و سرمایه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بهره گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌ها در 2 گروه عمرانی و تولیدی افتتاح می‌شوند، افزود: از این 53 طرح 31 طرح در بخش آب‌وخاک و سامانه‌های آبیاری تحت فشار، 8 طرح باغداری، 5 طرح در حوزه آبخیزداری، 3 طرح صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و زراعی، 3 طرح دامداری و مرغداری و یک طرح هم در حوزه دامپزشکی افتتاح شده و کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

ایجاد شغل برای 612 نفر

مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود درباره میزان اشتغال‌زایی طرح‌های افتتاح‌شده در دهه فجر گفت: با اجرای این طرح‌ها 612 نفر از هم‌استانی‌ها به ویژه در روستاها و مناطق محروم شاغل می‌شوند که 342 شغل مستقیم و 270 شغل غیرمستقیم برای اهالی استان قزوین ایجاد خواهد شد.

افلاطونی اضافه کرد: میزان اشتغال ایجادشده از نوع اشتغال پایدار و مولد است و امیدواریم اشتغال ایجادشده در این بخش منجر به ایجاد تحرک در بخش بازرگانی و صنایع پایین‌دستی این طرح‌ها شود.

انتهای پیام/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار