کد خبر: ۱۹۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
معاون وزیر صمت:
معاون وزیر صمت گفت: دلیل افزایش سن ماشین آلات معدنی، محدودیت‌هایی است که برای واردات وضع شده و راهکار بهبود این وضع، کاهش موانع واردات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا محتشمی‌پور با اعلام اینکه امروز تعداد قابل توجهی از ماشین آلات معدن را نیاز داریم که البته آمار ۱۰ یا ۱۲ هزار دستگاه درست نیست، اظهار کرد: نیاز حقیقی بخش معدن ۲ تا سه هزار دستگاه ماشین‌آلات است.

وی تصریح‌کرد: تصویب مقرراتی که عمر ماشین آلات را تا ۱۰ سال پایین آورد، به ضرر معادن و تولید کننده است.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه ۶۷ هزار ماشین آلات برداشت و حمل در معادن فعال هستند، ادامه‌داد: از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه بالای ۳۰ سال هستند که قابلیت کار ندارند.

وی با اعلام اینکه عمر میانگین ماشین‌آلات برداشت و حمل در معادن کشور ۱۸ سال است، اظهار کرد: دلیل افزایش سن ماشین آلات معدنی، محدودیت‌هایی است که برای واردات وضع شده و راهکار بهبود این وضع، کاهش موانع واردات است، اما نباید از واردات با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم.

محتشمی پور اضافه‌کرد: بخش زیادی از تولیدات داخل به صورت مونتاژ است و ارز از کشور برای آن خارج می‌شود.

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت تأکید کرد: بیشتر تولیدات داخلی در بخش ماشین آلات راه‌سازی است و امروز به‌جز چند دستگاه، تولید ماشین آلات معدنی نداریم.

وی بیان کرد: برای معادنی که بیش از چهار تا پنج دستگاه ماشین‌آلات نیاز دارند، به شرطی مجوز واردات می‌دهیم که ساخت یک دستگاه را با هپکو قرارداد ببندند و در این زمینه، دیگر ماشین سازی‌ها را حذف کرده ایم.

محتشمی پور گفت: تاکنون برای ساخت بیش از ۹۰ دستگاه ماشین آلات معدن با هپکو قرارداد بسته شده که ساخت ۵۰ دستگاه آغاز شده است و از آخر این ماه تحویل داده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار