کد خبر: ۱۹۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: ساختار جدیدی برای تایید اصالت خودرو اگهی شده و اطلاعات ارائه شده ایجاد شد، اما هنوز نمی‌توان ادعا کرد پس از این امکان تخلف در آن وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی رهبری گفت: بیمه مرکزی این امکان را فراهم کرده تا با استعلام مشخص شود که خودرو تا امروز چند بار تصادف داشته و چقدر خسارت برای آن پرداخت شده است.

کیانی، نماینده بیمه مرکزی گفت: اگر دوستان در دولت کمک کنند که برای هر خودرو شناسنامه طراحی کنیم اگهی دروغینی وجود نخواهد داشت و مردم از آن استفاده خواهند کرد. بیمه مرکزی هم آمادگی ایجاد این شفافیت را دارد.

مفتح، معاون بازرگانی داخلی گفت: تقویت ابزار‌های این چنینی و بهره‌گیری از بستر‌های مجازی کالا را به سمت عدالت اجتماعی در تجارت کشور حرکت خواهد داد. با افزایش بعد مسافت‌ها احراز صلاحیت چنین کالا‌هایی یک ضرورت است.

دو گروه کالا در کشور خرید و فروش می‌شود؛ یک گروه کالا‌های استاندارد است مثل روغن، آبمیوه، شوینده‌ها و غیره، اما در کروه دوم مثل مسکن و خودرو موضوع پیچیده‌تر است. ممکن است شما در خرید گروه دوم با کلاهبرداری‌ها مواجه شوید. با این تغییرات کالای واقعی و فروشنده واقعی مشخص خواهد شد.

تاکنون دوبار دستور حذف قیمت مسکن و خودرو از پلتفرم های عرضه کالا در فضای مجازی،صادر شده است. یک با دستور قضایی با درخواست وزارت صمت  و بار دیگر هم به دستور وزارت صمت.

اشکان محمدی مدیرعامل یکی از پلتفرم های درج آگهی گفت: در دو سال گذشته در بحث خودرو دستورات قضایی حذف قیمت را داشتیم که غیر تخصصی بود و منجر به بروز آسیب و مهاجرت کاربران شد. اکنون با ایجاد بستر وب سرویس بیمه، ایجاد شفافیت در شناخت اصالت کالا به وجود آمده است.

در طرح جدید درج آگهی در پلتفرم های عرضه کالا، قابلیت‌هایی مثل امکان احراز هویت خودرو، شناسایی تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط فرد و نظارت بر قیمت‌های غیر منصفانه فراهم شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار