کد خبر: ۱۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کارشناس امور امنیتی عراق:
یک کارشناس امور امنیتی عراق اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در این کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «صالح التمیمی» کارشناس امور امنیتی عراق امروز سه شنبه سخنانی را در خصوص دست‌های پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناس امور امنیتی عراق در این خصوص گفت: ایالات متحده آمریکا پشت پرده حوادث تروریستی قرار دارد. شهادت ۱۱ نظامی عراقی یکی از رویدادهایی بود که آمریکاییها در آن نقش آفرینی داشتند.

وی افزود: در واقع، آمریکایی‌ها با فعالسازی هسته‌های پنهان و خفته داعش برای ایجاد نا امنی در عراق تلاش می‌کنند. هدف اصلی و اساسی آمریکایی‌ها منصرف ساختن عراق از اخراج نیروهای نظامی آن است.

این کارشناس امور امنیتی عراق تأکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور خارج نشده‌اند. وی گفت: صحبت کردن از خروج نظامیان آمریکا از عراق تنها گمانه زنی رسانه‌ای است. نیروهای آمریکایی همچنان در خاک عراق حضور دارند و به تسلیحات پیشرفته نیز مجهز هستند.

حدود یک ماه و نیم پیش پیش «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق پایان مأموریت نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی در کشورش را رسماً اعلام کرد. الاعرجی با انتشار یک پست توئیتری در این زمینه نوشت: «ما امروز آخرین مرحله از گفتگو با ائتلاف آمریکایی را که سال گذشته آغاز کرده بودیم، به پایان رساندیم. بنابراین، اکنون می‌توانیم رسماً پایان مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی و خروج آنها از عراق را اعلام کنیم».

در بخش دیگری از توئیت این مقام عراقی آمده بود: «روابط عراق با ائتلاف بین‌المللی در زمینه آموزش، مشاوره نظامی و توانمندسازی یگان‌های نظامی، ادامه خواهد یافت». اعلام رسمی پایان مأموریت نیروهای رزمی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق در حالی صورت گرفت که شواهد و قرائن جملگی از تداوم حضور نظامی آمریکایی‌ها در این کشور حکایت دارد.

به عبارت بهتر، عملاً نشانه‌ای مبنی بر خروج نیروهای نظامی واشنگتن از عراق به چشم نمی‌خورد. در همین ارتباط، «هیثم خزعلی» کارشناس امور امنیتی عراق تصریح می‌کند: «ایالات متحده آمریکا پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در عراق قرار دارد. در واقع، آمریکایی‌ها می‌خواهند از این حوادث برای تداوم حضور نظامی در خاک عراق بهره برداری کنند».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار