کد خبر: ۱۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
بازار ارز تهران روز گذشته با پالس های مثبت برجامی شاهد افزایش قیمت دلار بود. اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیش بینی مهم از قیمت روز دلار
به گزارش صبحانه،بازار ارز تهران روز گذشته با پالس های مثبت برجامی شاهد افزایش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی روز گذشته کانال ۲۸ هزار تومان را فتح کرد و با ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه اختلاف ۲۵۰ تومانی را نشان می دهد. قیمت درهم نیز روز گذشته محرکی برای صعود دلار شد. درهم دیروز ۱۰۰ تومان گران شد و بر روی ۷ هزار و ۷۳۰ تومان قرار گرفت.

پالس های مثبت برجامی در بازار دلار

روز گذشته امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره برجام گفت: «اگر در روند مذاکرات به نقطه‌ای برسیم که توافق خوب مستلزم گفت‌وگو با آمریکا باشد، آن را نادیده نخواهیم گرفت». این بخش از صحبت های وزیر امور خارجه ایران،‌ دیروز بعدازظهر مورد توجه معامله گران بازار دلار قرار گرفت و همین عامل زمینه برگشت دلار به زیر محدوده مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را فراهم کرد.

در دو روز اخیر در یک سطح چنین احتمالی مطرح شده است که تکلیف مذاکرات هسته ای به زودی مشخص خواهد شد و در سطح دوم،‌ ایران از موضع عدم مذاکره با آمریکا تا حدی عقب نشینی کرده است.

با وجود چنین اخباری، افت معناداری در بازار ارز حاصل نشده است. این موضوع نشان می دهد که معامله گران بازار دلار به واسطه طولانی تر شدن مذاکرات، به دنبال دریافت سیگنال های مستقیم تر هستند و سیگنال های کوچک مثبت در مذاکرات وین‌ تنها می تواند فعالیت خریداران در بازار را محدودتر کند. این در حالی است که در گذشته هر خبر مثبتی می توانست نوسان کاهشی معناداری را در بازار ایجاد کند.

برخی فعالان باور دارند که افت بعدازظهر روز دوشنبه در معاملات پشت خطی زمینه ساز کاهش بیشتر دلار در روز جاری خواهد شد و اسکناس آمریکایی به سوی حمایت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت خواهد کرد. این در حالی است که عده ای دیگری معتقدند دلار بار دیگر به بالای مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رفت.

اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۱۲۰ تومان بالا رفته بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۸ هزار ۳۰ تومان قرار داشت. بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ را صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار ۲۷ هزار و ۴۹۰ تومان اعلام شد که نسبت به قیمت شنبه شب ۲۲۰ تومان بالا رفته بود.

شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ گران می شود

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار ۲۷ هزار و ۶۱۰ تومان اعلام شد که نسبت به قیمت یکشنبه شب ۱۲۰ تومان بالا رفته بود.

یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۴۹۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ گران می شود./ اقتصاد نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار