کد خبر: ۱۹۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
خیلی وقت‌ها شنیده‌ایم که "پشت یک مرد موفق یک زن است" اما آیا این قضیه برای زنان نیز صدق می‌کند؟ زنان موفق قدرت خودشان را از کجا بدست می‌آورند؟

بایدها و نبایدهای زنان موفق

خیلی وقت‌ها شنیده‌ایم که "پشت یک مرد موفق یک زن است" اما آیا این قضیه برای زنان نیز صدق می‌کند؟ زنان موفق قدرت خودشان را از کجا بدست می‌آورند؟

در میان افراد موفق جهان می‌توان نام زنانی را پیدا کرد که در زمینه‌های مختلف (کسب و کار و بازرگانی، ورزشی، علمی، ادبی، سیاسی و ...) خوش درخشیده‌اند و در تاریخ ثبت شده‌اند و مطمئنا طی کردن این مسیر با تمام مشکلات و موانع مختلف، محدودیت ها و تبعیض‌های اجتماعی و خانوادگی آنچنان آسان نبوده ولی این زنان توانسته‌اند از تمام آن مسائل فرصتی برای ابراز وجود بسازند و فعل خواستن و موفقیت را صرف کنند.

بیایید کمی دایره را کوچکتر کنیم. حتما شما در میان اطرافیانتان زنانی را دیده‌اید که کسب‌وکار خودشان را راه انداخته‌اند و در کنار مسئولیت‌های خانوادگی، یک بیزنس شخصی را نیز اداره می‌کنند. با کمی دقت و بررسی جزئیات زندگی‌شان از زاویه‌های مختلف و یا زمانی که پای صحبت با این زنان می‌نشینیم، این نکته را متوجه می‌شویم که آن‌ها علاوه بر استعدادهای ذاتی‌شان، ویژگی‌ها و عادات مثبتی نیز دارند که به ندرت در میان سایر افراد وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم 5 ویژگی زنان موفق را بیان کنیم و شما را با آن‌ها آشنا سازیم.

مثبت اندیشی

این نکته را بدانید که افکار منفی در ذهن انسان انرژی زیادی را مصرف می‌کنند و زمانی که افکار منفی را از بین ببریم آن وقت فضای بیشتری برای رویاپردازی، خلق افکار جدید و ایده‌های نو است. زنان موفق با دانستن این موضوع، سعی براین دارند تا در مشکلات و شرایط سخت روحیه خود را از دست ندهند و با دیدی مثبت به آن‌ها بنگرند. مثبت اندیش بودن، روحیه مقاومت‌شان را افزایش می‌دهد و در واقع مثبت اندیشی برایشان مانند سوخت موتور است که ماشین ذهن‌شان را روشن نگه می‌دارد.

شجاعت

زنان موفق از قدرت درونی‌شان اطلاع دارند. آن‌ها می‌دانند با استفاده از این قدرت از عهده انجام هر کاری برمی‌آیند و همین موضوع به آنها شجاعت می‌دهد.  زنان آگاه و مستقل، گذشته‌شان را خوب یا بد قبول می‌کنند و دست از سرزنش کردن خود برمی‌دارند. همین صلح و آرامش درونی است که باعث پیشرفت‌شان می‌شود. آن‌ها با اعتمادبنفس و جرئت تمام، خودشان را می‌پذیرند با تمام نقاط مثبت و منفی که دارند. به قول هلن کلر "شخصیت را نمی توان در آسانی و آرامش پرورش داد، بلکه امتحانات زندگی و رنج ها هستند که روح را تقویت کرده و موفقیت حاصل می‌شود." کتاب جرئت بسیار نوشته برنی براون راهنمایی است برای اینکه خودمان را بپذیریم و به ما استراتژی و راهکارهایی به منظور این پذیرش می‌دهد.

بایدها و نبایدهای زنان موفق

سخت کوشی

زنان موفق براین موضوع واقف هستند که هیچ موفقیتی یک شبه بدست نمی‌آید. البته سخت کوشی ویژگی تمام افراد موفق است چه زن چه مرد، اما در زنان موفق بیشتر نمود دارد زیرا آن‌ها باید موانع، محرومیت و محدودیت‌های بیشتری نسبت به مردان را از مسیر راهشان بردارند. تلاش و استمرار در کنار زمان، اثر مرکبی را از خود نشان می‌دهد که بی‌شک افرادی که از بیرون شاهد زندگی‌شان هستند آن را شانس یا معجزه می‌نامند. آنها با کوچکترین ناملایمتی کنار نمی‌کشند خود را بازنده نمی‌دانند و با ویژگی مثبت اندیشی‌ بدنبال پیدا کردن راه‌حل می‌روند. زنان موفق اراده بسیار قوی‌ایی دارند و به این راحتی از میدان خارج نمی‌شوند.

هدفمندی

زنان موفق عادت دارند تا اهدافشان را مشخص کنند و با یک نقشه و برنامه زمانبندی مشخص این مسیر را طی کنند. زنان بااراده اندیشه بی حدو مرزی دارند به این مفهوم که؛ همیشه به دنبال پیشرفت هستند و زندگی‌شان را از زوایای مختلف بررسی و ارزیابی می‌کنند. این ارزیابی به این منظور است که متوجه بشوند تا چه میزان نسبت به اهدافشان متعهد بوده‌اند و در مسیر رسیدن به آن حرکت کرده‌اند. کتاب بی حد و مرز نوشته جیم کوییک کتابی فوق العاده برای زنان موفق است. در این کتاب مطرح شده که افراد چگونه عملکرد سیستم مغزی را بهبود ببخشند، چگونه بتوانند به راحتی استراتژی و نقشه مسیر را طراحی کنند و قدرت یادگیری و ارزیابی‌شان را بهبود ببخشند.

بایدها و نبایدهای زنان موفق

اشتیاق و انگیزه

 

داشتن انگیزه و اشتیاق برای انجام دادن هرکاری لازم است و صرفا محدود به افراد موفق نیست اما در این افراد این ویژگی بسیار بارز است. باید اهرم و عاملی باشد که شخص را وادار کند از خیلی از لذت‌ها دست بکشد. زنان موفق از اهرم رنج و لذت برای ایجاد انگیزه ادامه مسیر استفاده می‌کنند، آن‌ها به خودشان یادآوری می‌کنند برای بدست آوردن هدفشان باید از چه مواردی بگذرند چه­­­ سختی‌هایی را تحمل کنند و در نهایت لذت چه چیزی را می‌خواهند بدست بیاورند. عاملی که نمی‌گذارد شخص آرام بنشیند و کمک می‌کند همیشه در پی پیشرفت و دنبال کردن اهدافش باشد.

سخن آخر

تبدیل شدن به یک زن موفق در جامعه‌ای که قوانین آن از زنان حمایت نمی‌کنند، مسئله چالش‌برانگیزی است. عدم برابری زنان و مردان در بهره‌گیری از امکانات و فرصت‌‌های شغلی، در برخی جوامع مرد سالار، به‌عنوان یک معضل شناخته می‌‌شود. طبق تفکر آن‌ها توانایی مردان از زنان بیشتر است. بسیاری از زنان موفق جهان با وجود اینکه در این جوامع متولد شده‌اند، توانسته‌اند با ویژگی‌های خاص از آن عبور کنند. آنچه در این مقاله خواندید بخشی از این ویژگی‌ها بود. برای مطالعه بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله ویژگی زنان موفق از مجموعه بوکاپو مراجعه کنید. در این مقاله بصورت کامل در مورد ویژگی‌ها و عادات زندگی زنان موفق صحبت شده است.

همچنین در وب سایت بوکاپو سایر مقالات آموزشی با موضوع رشد فردی و شخصیتی زنان، برای مطالعه قابل دسترس است.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار