کد خبر: ۱۹۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
دبیرکل ستاد مبارزه مبارزه مواد مخدر:
مومنی با بیان اینکه اجتماعی کردن و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است، گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند موضوع اعتیاد را ساماندهی کند و ورود خیرین به این حوزه بسیار مهم است.

دولت به تنهایی نمی‌تواند موضوع اعتیاد را ساماندهی کند/ لزوم اجتماعی و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز درمان، بازتوانی معتادان متجاهر مهر سروش اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر چهار حوزه مقابله، پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانمندسازی معتادان را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانمندسازی را همزمان دنبال می‌کنیم و این چرخه زمانی به نتیجه می‌رسد که باهم پیش برود؛ در حوزه مقابله معتادان متجاهر اولویت ما هستند چراکه این افراد شهروند جمهوری اسلامی هستند.

مومنی گفت: در سال ۹۷ کل ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر کمتر از چهار هزار نفر بود اما امروز به ۱۴ هزار نفر رسیده است و در هفته های آتی نیز ظرفیت‌های جدید در تهران اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون وظیفه نگهداری معتادین را برعهده بهزیستی و شهرداری گذاشته است، گقت: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سازمان زندان‌ها با یک اقدام جهادی عرض دو سال ظرفیت نگهداری معتادین را به ۱۴ هزار نفر رساندند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به راه‌اندازی ده مرکز جدید در سراسر کشور گفت: امکان ندارد با سم‌زدایی و درمان اولیه معتاد دوباره به اعتیاد باز نگردد و باید مرحله درمان، توانمندسازی و اشتغال باهم ایجاد شود و این چرخه در مراکز جدید رعایت شده اما ما هنوز اول راه هستیم.

مومنی گفت: اجتماعی کردن و مردمی کردن مبارزه بسیار مهم است و دولت به تنهایی نمی‌تواند موضوع اعتیاد را ساماندهی کند؛ ورود خیرین به این حوزه بسیار مهم است و این زمینه فراهم شده که خیرین نیز ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی چندین کارخانه و به کارگیری معتادین بهبود یافته افزود: امیدواریم با استمرار این اقدامات بتوانیم برای همیشه یک ساماندهی اساسی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 241

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار