کد خبر: ۱۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خواستار شد؛
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قوه قضائیه تنها به عنوان یک نهاد برای فصل خصومت مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی رئیس قوه قضائیه در مشهد، اظهار کرد: مردم به‌خصوص قشر آسیب‌پذیر به قوه قضائیه به چشم یک نهاد خدوم در همه مسائل اجتماعی نگاه می‌کنند که در مقابل فساد، به جامعه امنیت بخشیده و مردم را از هر نوع تجاوزی در امان قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در صورت امکان دستور دهید ۲ مجتمع قضائی در منطقه حاشیه شهر به وجود آید تا بتواند در کنار فعالیت دستگاه امنیتی و انتظامی، مسائل مختلف حاشیه شهر را برطرف کند.

وی با بیان این‌که فساد فقط فساد اقتصادی نیست و متأسفانه امروز در آغوش مفاسد فرهنگی خانه‌مان براندازی قرار داریم که مفاسدش کمتر از مفاسد اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: فضای مجازی بی‌بند و بار که جولان‌گاه افراد قدرت‌یاب و از طرف دیگر دشمن خارجی است، بستر گسترش مفاسد اخلاقی و فرهنگی شده که خانواده‌ها را به انقطاع و از بین رفتن تمام مودت‌ها و وابستگی‌های عاطفی تهدید می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: عزیزان ما در قوه قضائیه در مقابله با مفاسد فرهنگی با همان قدرتی که در مقابله با مفاسد اقتصادی وارد شدند، وارد شوند و با عرصه گناه و معصیتی که دین‌مداری را به قربان‌گاه می‌آورد و هندسه دینی زندگی مردم را بهم می‌زند، مقابله کنند.

وی با بیان این‌که در حاشیه شهر مشهد با جمعیت قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مرکب از جمعیت افاغنه بدون مجوز و جریان بی‌سابقه و بدون ملیت به نام چلوها دچار ناهنجاری‌هایی هستیم، افزود: فرزندان این‌ها در حاشیه شهر چون شناسنامه ندارند، از تحصیل محروم مانده و این محرومیت باعث رواج انواع مفاسد اجتماعی در این قشر شده است که البته با اقدامات انجام شده، مسئله امنیت و اختلافات اعتقادی در حاشیه شهر حل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار