کد خبر: ۱۹۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
گروه استان‌ها - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تداوم روند صعودی آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد خبر داد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در ارتباط با وضعیت کرونایی استان یزد اظهار داشت:  در حال حاضر، 295 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 71 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند، افزود: در شبانه روز گذشته، 73 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونایی گفت: در حال حاضر در نقشه کرونایی کشور، فقط شهرستان اردکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های میبد، ابرکوه، مروست، خاتم و مهریز در وضعیت نارنجی کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بر لزوم جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین دریافت دز سوم واکسن توسط شهروندان تاکید کرد.

سلمانی افزود: از 971  نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 523 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 48 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 475 نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند، گفت:  بر اساس اعلام آمار عصر روز گذشته 2 بیمار در شهر یزد  و یک بیمار در شهرستان خاتم، قربانی کووید-19 شدند.

انتهای پیام/781/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار