کد خبر: ۱۹۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
گروه استان‌ها- گروه استان‌ها- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با مدیران دستگاه‌هایی پرمصرف در حوزه برق و گاز که هشدار صرفه‌جویی را جدی نگیرند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهدی رجحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران شرکت‌های گاز و توزیع نیروی برق استان قزوین که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به افزایش 50 درصدی مصرف گاز و برق در استان اظهار داشت: با مدیران دستگاه‌هایی پرمصرف در حوزه برق و گاز که هشدار صرفه‌جویی را جدی نگیرند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با تأکید بر الزامی بودن مدیریت مصرف در دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی اضافه کرد: در این زمینه نکات لازم را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردیم و کم‌کاری را از مدیران نخواهیم پذیرفت.

رجحانی در ادامه بر لزوم همکاری بیشتر مردم برای مدیریت مصرف برق و گاز تأکید کرد و گفت: از مردم توقع داریم تا در کنار اقدامات مدیریتی صورت‌گرفته به مصرف بهینه توجه کنند تا بتوانیم بدون خاموشی برق و قطعی یا کاهش فشار گاز از این روزهای بسیار سرد زمستانی گذر کرده و به شرایط عادی برسیم.

مصرف بیش از حد گاز سبب فشار به نیروگاه و افزایش آلودگی هوا می‌شود

معاون استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش واحدهای تولیدی و صنعتی در مصرف برق و گاز گفت: با توجه به اینکه در ایام سرد سال تأمین برق و گاز برای مشترکان خانگی در اولویت قرار می‌گیرد، مدیران واحدهای تولیدی باید حداکثر صرفه‌جویی را در این حوزه اعمال کنند تا با کمبود و محدودیت در مصرف این حامل‌های انرژی روبه‌رو نشوند.

رجحانی با اشاره به مشکلات مدیریت نیروگاه برق حرارتی شهید رجایی برای تأمین سهمیه گاز در روزهای سرد زمستان افزود: اگر مصرف گاز ما در بخش خانگی و صنعتی زیاد باشد، نیروگاه مجبور است که با اتکا به گازوئیل و مازوت برق بیشتری را برای استان و کشور تولید کند که استفاده از این نوع سوخت‌ها به ویژه مازوت سبب افزایش آلایندگی هوا می‌‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین افزایش مصرف گاز از یک‌سو و افزایش مصرف برق هم از سوی دیگر فشار را روی نیروگاه برای افزایش تولید برق زیاد می‌کنند که با توجه به استاندارد نبودن سوخت‌های یادشده منجر به خرابی و فرسودگی زودرس قطعات مختلف نیروگاه می‌شود که به معنای اتلاف سرمایه‌های ملی است و امیدواریم مردم، صنوف و تولیدکنندگان در این حوزه با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار