کد خبر: ۱۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
مدیرکل استاندارد اردبیل عنوان کرد؛
اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون دوره‌ای ۲۷۰ باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای استان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم علایی با اشاره به اینکه طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کارکرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند، اظهار کرد: کلیه وسایل توزین باید در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی و آزمون قرار گیرند.

دبیر شورای استاندارد استان در ادامه با اشاره به نصب ۳۶۰ باسکول در سطح استان که از این تعداد ۳۳۰ باسکول به صورت مستمر فعال و ۳۰ باسکول نیز از چرخه فعالیت خارج شده است، خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد باسکول‌های نصب شده در بخش خصوصی و ۲۰ درصد در بخش دولتی فعالیت دارند.

وی گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دوره‌ای، تعداد ۲۷۰ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی ۱۰۲۷۴ در طول این مدت مورد آزمون قرار گرفته است.

علایی ادامه داد: از این تعداد، ۲۵۷ باسکول قبول و ۶ باسکول نیز مردود بوده است. شایان ذکر است مالک ۷ باسکول همکاری لازم را با آزمایشگاه مجری نداشته که تذکرات لازم برای استاندارد سازی به مالکان باسکول‌ها داده شد و در صورت عدم تمکین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

علایی یادآور شد: در حوزه آزمون باسکول‌های چرخ دار جاده‌ای شاهد تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه عملیاتی پیش بینی شده، بوده ایم.

دبیر شورای استاندارد استان افزود: تمام باسکول‌ها باید دارای گواهی آزمون صحت عملکرد و تاییدیه استاندارد باشند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تاکید کرد: آزمون صحت عملکرد باسکول‌های استان منحصر به ایام برداشت محصولات کشاورزی نبوده و این طرح به طور ادواری در طول سال در تمام شهرستان‌های استان انجام می‌پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار