کد خبر: ۱۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
وزیر راه و شهرسازی در سفر به باکو با رئیس جمهوری آذربایجان به طور مجازی و آنلاین دیدار و گفتگو کرد. رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور کشورمان در عشق آباد گفت : دیدار با آقای رئیسی در عشق آباد نقطه عطفی روابط دو کشور برادر و دوست بود و آثار این دیدار در توسعه مناسبات دو کشور مشهود است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدا و سیما: وزیر راه و شهرسازی در سفر به باکو با رئیس جمهوری آذربایجان به طور مجازی و آنلاین دیدار و گفتگو کرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نخستین دیدار و گفتگوی خود در سفر به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به صورت برخط دیدار و گفتگو کرد .

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور کشورمان در عشق آباد گفت : دیدار با آقای رئیسی در عشق آباد نقطه عطفی روابط دو کشور برادر و دوست بود و آثار این دیدار در توسعه مناسبات دو کشور مشهود است .

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی کشورمان خواست سلام گرم وی را به رییسی ، رییس جمهور کشورمان ابلاغ کند .

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری های مشترک و منطقه ای با دعوت از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گفت : شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف اقتصادی و طرح های ترانزیتی و تولید انرژی برق می توانند با در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده ی حضوری فعال داشته باشند .

وی همچنین بر توسعه همکاری های مختلف در زمینه صنایع و تکنولوژی تاکید کرد.

رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم با اشاره به اولویت سیاست راهبری کشورمان در توجه به همسایگان گفت : فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق روابط دوجانبه بیش از پیش باشیم .

وی افزود : ایران تجارب خوبی در بازسازی کشورهای مختلف منطقه دارد و این همکاری ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد .

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقلی گفت : ایجاد کریدورهای ترانزیتی از مهمترین برنامه های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان که می تواند گشایش های اقتصادی در منطقه را فراهم کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار