کد خبر: ۱۹۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۹.۲۸درصدی به ۱۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان -  مصطفی صفاری گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲ تا ۶ بهمن محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۳.۹۱ درصد کاهش به میزان ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۹۴ واحد به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۲۳ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


به گفته کارشناس بازار سرمایه، همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۴.۰۷ درصدی به میزان ۴۸ هزار و ۵۲ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.

شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌ نیز ۳.۷۷ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش یک هزار و ۹۱۴ واحدی) و به عدد ۴۸ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۵.۰۳ درصدی به میزان ۱۶ هزار و ۸۸۱ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۳۵ هزار و ۶۴۰ واحد به ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ واحد رسیده است.

12 شاخص بورس تهران در اولین هفته بهمن منفی شدندارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۱۹.۲۸ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان به ۱۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۲۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم به ۲۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۲.۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

12 شاخص بورس تهران در اولین هفته بهمن منفی شدندارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۲۱.۵۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از یک هزار و ۶۲ میلیارد تومان به  ۸۲۴ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۲۵.۹۹ درصدی همراه بوده و از ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار برگه به ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۴۷.۴۲ درصدی از ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۷۸.۷۴  درصدی همراه بود و از ۴۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار برگه قرارداد به ۹۲ میلیون قرارداد رسیده است.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با افزایش ۳۱.۵۵ درصدی از ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۳۰.۷۵ درصدی از ۳ میلیارد و ۹۷۷ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یونیت رسید.

12 شاخص بورس تهران در اولین هفته بهمن منفی شدندانتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار