کد خبر: ۱۹۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
انگلیس از ماه آینده عرضه قرص کرونای شرکت قایزر را برای افراد آسیب‌پذیر از ماه آینده آغاز خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز وزارت بهداشت انگلیس روز جمعه اعلام کرد قرص ضد ویروسی شرکت فایزر با نام تجاری «پاکسلووید» برای درمان افراد دچار نقص دستگاه ایمنی که که واکسن‌های کرونا اثربخشی کمتری در آنها دارد، به کار خواهد رفت.

قرص پاکسلووید که از ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) در اختیار هزاران نفر در انگلیس قرار خواهد گرفت، ترکیبی از یک داروی ضدویروسی جدید به نام نیرماترلویر و یک داروی ضدویروسی قدیمی به نام ریتوناویر است.

کارآزمایی‌های بالینی نشان داده‌اند که این قرص می‌تواند میزان بستری شدن و خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در افراد آسیب‌پذیر تا ۸۸ درصد کاهش دهد.

انگلیس ۲.۷۵ میلیون دوره درمانی پاکسلووید را سفارش داده است و قرار است جزئیات درباره نحوه دسترسی به این دارو به زودی منتشر شود، اما افراد دچار نقص ایمنی، بیماران سرطانی و افراد دارای نشانگان داون امکان دسترسی مستقیم به آن را خواهند داشت.

این دومین قرص ضدویروسی خوراکی است که برای درمان کرونا در انگلیس عرضه می‌شود. قبلا قرص ضدویروسی مولنوپیراویر ساخت شرکت‌های مرک و ریجبک بیوتراپیوتیکز از طریق یک کارآزمایی بالینی به نام Panoramic در این کشور به کار گرفته شده بود.

در همین زمینه:

کمیسیون اروپا نیز روز جمعه یک روز پس از تایید قرص کرونای شرکت فایزر بوسیله آژانس دارویی اروپا به آن برای درمان کووید-۱۹ مجوز داد و به این ترتیب امکان دسترسی به این قرص در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار