کد خبر: ۱۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مجری طرح توسعه مخزن شوریجه گفت: طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه یکی از پروژه‌های مهم صنعت نفت کشور به شمار می آید که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در شمال شرق کشور اجرا شود.

به گزارش یسنا، سعید رجب‌زاده در جلسه آغازین پروژه توسعه این مخزن با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه اظهار کرد: با اجرای این پروژه، انجامعملیات ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در ماه‌های گرم سال میسر خواهد شد تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز و ماه‌های سرد، از این مخزن برداشت نموده و کمبود گاز در موعد اوج مصرفرا جبران کنیم.

وی نتایج حاصل از جلسه آغازین پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه راهکارهای موثری برای انجام هم‌افزایی بیشتر بین دست‌اندرکارانپروژه مورد توافق قرار گرفت تا پروژه با سرعت قابل قبول پیشرفت کند و دستیابی به اهداف مورد نظر محقق شود.

رجب‌زاده افزود:پیمانکار ساخت جاده و راه و ساختمان به زودی عملیات‌ مرتبط را آغاز می کند و در ابتدای سال آینده نیز با استقرار دکل‌های حفاری، شاهد آغاز عملیات حفاری چاه‌ها خواهیم بود.

گفتنی است، با توجه به سردسیر بودن و همچنین دور بودن شمال شرق کشوراز منابع  تولید، شرکت مهندسی و توسعه گازایرانبرنامه‌های متعددی را به منظور تامین امنیت انرژی برای ساکنان این مناطق در دستور کار قرار داده و در تلاش است با به کارگیری مشاور و پیمانکار مجرب، توسعه ذخیره سازی در میدان شوریجه را عملیاتی کند.

انتهای پیام

برچسب ها: انرژی ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار