کد خبر: ۱۹۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
طی هفته‌ای که گذشته دلار بهترین عملکرد هفتگی در 7 ماه گذشته را به ثبت رساند که یکی از دلایل آن احتمال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دلار در معاملات شب گذشته توانست افزایش ارزش خود طی هفته گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ تثبیت کرده و درواقع بهترین عملکرد هفتگی در 7 ماه گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت برساند. بازارهای پولی پیش‌بینی کرده‌اند که در ماه مارس شاهد افزایش نرخ بهره در آمریکا خواهیم بود و سیگنال‌های مثبت در این زمینه از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث قوت گرفتن این احتمالات در بازار جهانی شده است.

بر همین اساس ارزش دلار طی هفته گذشته 1.7 درصد رشد کرد که از ماه ژوئن تاکنون بیشترین میزان محسوب می‌شود. برای نخستین بار حدود دو سال گذشته نیز شاخص ارزش دلار از 97 واحد فراتر رفت.

مارگ شندلر، کارشناس ارشد موسسه فارکس بانوکبرن، می‌گوید که دلار احتمالا روند تثبیت ارزش را‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش خواهد گرفت اما نمی‌توان گفت که نمودار افزایش ارزش آن متوقف شده است. از سوی دیگر سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم 1.77 درصد پایین آمده است.

درباره یورو هم می‌توان گفت در معاملات شب گذشته توانست بخشی از افت خود ‌‌‌‌‌‌ در هفته‌ای که گذشت را‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کند و به 1.1143 دلار برسد.

انتظار می‌رود، با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار در برابر یورو و ین افزایش بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت برساند. اما هنوز بانک مرکزی اتحادیه اروپا و ژاپن تصمیمی برای اقدام مشابه ندارند به طوری که رئیس کل بانک مرکزی ژاپن گفته هنوز زود است بخواهیم نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار