کد خبر: ۱۹۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
کارشناس حوزه بورس گفت: جایگاه بازار سرمایه در سیاستگذاری کلان کشور باید متناسب با ضریب نفوذ آن ارتقا یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان -محمود رباطی گفت: اکنون با بازار سرمایه ای مواجه هستیم که ذی نفعان آن افراد زیادی از جامعه را تشکیل می‌دهند اما متناسب با این افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه، جایگاه آن در سیاستگذاری کلان کشور ارتقا پیدا نکرده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: انسجام در تصمیم گیری های بورسی در سطح کلان  کشور وجود ندارد و رویکرد مشخصی در خصوص حل مشکلات این بازار در نظر گرفته نشده است.

به گفته رباطی،در  سال ۹۹ مردم به سرمایه گذاری بورس دعوت شدند اما نبود زیرساخت‌های لازم، آسیب‌هایی به سرمایه و اعتماد مردم وارد کرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون قیمت ها در این بازار افت پیدا کرده و همین امر جذابیت برای سرمایه گذاری را بیشتر می کند و پیش بینی می شود طی چند ماه آینده سرمایه گذاران اقبال مجددی به بازار داشته باشند.

سرمایه گذاران ۱۷ ماه ریزش مداوم دربورس را تجربه کردند. از ۲۷ آذر امسال تا ۲۷ دی حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار داشتیم. ارزش بازار بورس و فرابورس اکنون ۱۵۴ میلیارد دلار است در صورتی که سال ۹۲ حدود ۱۷۰ میلیارد دلار بوده است.

عشقی نژاد هم در ادامه برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: بازار سرمایه بازار نقد شونده است که سریع و روزانه رصد و محاسبه می‌شود. برخی بازار‌های کالا‌های مصرفی هم در کشور ما بازار سرمایه محسوب می‌شوند که از آسیب‌ های این بازار هم متاثر هستند.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، روند بورس این روزها مناسب ارزیابی می شود و در اوقات سبز و قرمز بازار باید راهکار‌هایی که خیر ملی در آن است ارائه شود.

شاخص کل بورس تهران، در پایان معاملات امروز شنبه (۹ بهمن) با رشد ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۷۶ واحدی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار