کد خبر: ۱۹۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
نخستین نمایش فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر و نشست مطبوعاتی آن در حالی برگزار شد که که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کمترین حد خود انجام شد و هنرمندان حاضر در نشست بدون ماسک روبروی اهالی رسانه _ در شرایطی که نگرانی از پیک جدید کرونا وجود دارد _ نشستند.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۳ یازدهم بهمن ماه اولین فیلم جشنواره فجر به نام "بیرو"  به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی به نمایش در آمد که برای سانس اول مختص اهالی رسانه و منتقد بود ولی مهمان‌های دیگری را هم می شد، پیدا کرد.

اگر چه تعدادی از صندلی‌های های مرکز همایش‌های برج میلاد کم شده بود، اما نشانه‌گذاری صندلی ها برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی کافی نبود و به دلیل حضور جمعیت زیاد، تعدادی از صندلی‌های نشانه گذاری شده هم اشغال شدند. این در حالی است که افراد قابل توجهی هنگام تماشای فیلم ماسک نداشتند.

اما نکته مهم و نگران کننده‌تر در روزهای جولان امیکرون سالن کوچک نشست مطبوعاتی فیلم‌هاست که برای اولین فیلم با ازدحام عکاسان و خبرنگاران آن هم بدون رعایت فاصله گذاری برپا شد. سالن سعدی به عنوان محل برگزاری نشست‌های مطبوعاتی بدون تهویه مناسب پذیرای تمام کسانی است که فقط یک کارت نشان می دهند و برخلاف سال‌های قبل هیچ کدام از کارتهای حاضران برای ورود به سالن نشست کنترل نمی شود تا صرفا افراد مجاز (خبرنگاران) بتوانند به سالن بروند.

و هنرمندان حاضر در نشست بدون ماسک کنار هم نشستند و  به سوالات پاسخ دادند، در حالیکه به نظر می رسد با زدن ماسک کمی خیال مخاطبان و افراد حاضر در نشست راحت تر می شد.

تمام اینها در حالی است که خبرهایی درمیان اهالی رسانه شنیده می شود که بعضی از حاضران در مرکز همایش های برج میلاد در روزهای گذشته تست مثبت کرونا داشتند و همین موضوع حتی در حد شایعه به دلیل تحت کنترل نبودن اوضاع، نگرانی‌هایی هایی را ایجاد کرده است. نکته مهم دیگر این است که در همین شرایط کرونایی با توجه به فاصله کم زمان نمایش فیلم‌ها همانند گذشته صف ورود به سالن تشکیل می‌شود.
 

این خبر با جزییات نشست فیلم "بیرو" بروز رسانی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار