کد خبر: ۱۹۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با انسجام بیشتر و برنامه ریزی مشخص‌تری ادامه پیدا کند و این در حالی است که همه به این موضوع واقف هستند که قرار نیست تمام مشکلات یک شبه برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر اینکه باید ریسک تخلفات را بالا ببریم، اظهار داشت: باید تغییر رفتارهایی را در برخورد با قاچاق کالا شاهد باشیم و در این خصوص اقداماتی نیز آغاز شده است، هر چند که در این عرصه نیز شاهد برخی ناهماهنگی‌ها و خلاءهای قانونی هستیم ولی این امر نباید اراده انجام کار درست را کمرنگ کند.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: این مهم  موجب می‌شود با توجه به نقش هماهنگ کننده‌ای که ما در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم، بتوانیم مشکلات را به حداقل رسانده و هماهنگی‌ها را افزایش دهیم و در ارتباط با پشتیبانی‌ها، به لحاظ بحث‌های ستادی و لجستیک و دیگر مسائل باید پیگیری و هماهنگی لازم در این خصوص انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات، نارسایی‌ها وضعف ها در این خصوص مطرح شود، اظهار داشت: با تمرکز در این موضوع، اعضای متولی امر، ظرفیت‌ها را احصا و مشکلات را مطرح و مکاتبه کنند تا مواردی که در اختیار استان است انجام و سایر موارد هم با همکاری دستگاه‌های ستاد مرکزی پیگیری و رفع شود.

رفیعی با بیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر امحای کالاهای قاچاق است، اضافه کرد: بارها بر این موضوع تاکید شده است که مساله فروش و یا امحا طبق دستور قضایی انجام گیرد که مرجع این حوزه تعزیرات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: به هر حال با شرایط فعلی و مجموعه اختیاراتی که داریم حداکثر استفاده را باید انجام داد و افزایش هماهنگی‌ها هم می‌تواند به ارتقای اقدامات منجر شود و دبیرخانه کمیسیون نیز بطور مستمر گزارش‌های ماهانه را  از اعضا دریافت خواهد کرد.

وی همچنین با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز مراسم ها با شور و نشاط و حضور گسترده مردمی برگزار شود چرا که این دهه یادآور انقلاب اسلامی سال ۵۷ است و باید این مهم توسط مدیران هم تبیین شود.

انتهای پیام/2308

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار