کد خبر: ۱۹۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
استاندار خراسان جنوبی:
«قناعت» بر لزوم تشریح و تبیین اتفاقات و تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن‌سازی جهانی سه رأس کلیدی انقلاب اسلامی است

«عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن‌سازی جهانی» سه رأس کلیدی انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهمن‌ را برای ظالمان و ستمگران سهمگین دانست.

 وی انقلاب اسلامی را همانند یک مثلث دانست و بیان داشت: این مثلث مهم و استراتژیک دارای سه رأس حیاتی شامل عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن‌سازی جهانی است.

استاندار خراسان جنوبی از جمله مشکلات نظام سلطه و آمریکای جهان‌خوار و انگلیس را با تمدن‌سازی جهانی ذکر و تبیین کرد: ایران به برکت انقلاب اسلامی توانسته یک حکومت جدید را رقم بزند و تنها به جمهوریت اکتفا نکرده و ایران، دین را در کنار دنیا، علم را در کنار اخلاق، استقلال را در کنار آزادی و جمهوریت را در کنار انسانیت قرار داده است.

قناعت جبران عقب‌ماندگی‌های دوران پهلوی، کسب موفقیت‌ها در شرایط تحریم، آزادی قلم و وحدت و اتحاد ملی را از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و مطرح کرد: انقلاب اسلامی بدون اتکا به غرب و شرق شکل گرفته است.

وی بر لزوم تشریح و تبیین اتفاقات و تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، ورود دین به مدیریت اجرایی کشور را شاهد بودیم که بسترساز ترویج عقلانیت دینی شد و بعد از آن در کارکردهای اجتماعی نیز ردپای دین را می‌بینیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آمریکا و برخی از خواص وابسته به غرب در داخل با این حکومت مشکل دارند، تصریح کرد: آمریکا بحث اقتصاد و معیشت مردم را امروز گرو گرفته و مردم ایران اسلامی را تحت فشار قرار داده است تا مردم پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب را بردارند.

قناعت در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات و فشارها را از روی کشور و مردم برداریم و اگر جایی مشکلی وجود دارد ربطی به نظام ندارد و مربوط به مسئولان است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار