کد خبر: ۱۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
هرچیزی حکمتی دارد، حالا شاید ما در مقطع حساس کنونی از آن سر در نیاوریم اما خب قطعا بعدا موقعیت حساس کنونی‌تری ایجاد می‌شود که ما حکمت خوابیده در پشت یک سری اتفاقات را متوجه می‌شویم. مقوله واردات انواع و اقسام کالاهای صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم هم جزء همین حکمت‌هاست که ما بعدا متوجه آن خواهیم شد. فعلا هم که خبرگزاری ایلنا سوزنش گیر کرده بر روی این مساله که لیست کالاهای آنچنانی که طی سال‌های گذشته وارد کشور شده را افشا کند. البته تجربه ثابت کرده افشاگری واردات صورت گرفته در زمینه الاغ، بز، مرغ و خروس و حتی سنگ‌پا و زیپ خطر کمتری برای رسانه‌ها دارد تا افشای {...} یا حتی برملا کردن {...} و حتی حالا بماند. حالا ما سعی می‌کنیم بخشی از حکمت خوابیده در پشت واردات خارق‌العاده صورت گرفته در دولت قبل را برای شما کنیم.
سنگ‌پا؛ 14 تن: ما همیشه تصور می‌کردیم با وجود مسئولان دولت قبلی به خودکفایی در زمینه سنگ‌پا خواهیم رسید اما الان فهمیدیم نامردها گول‌مان زده بودند و از سنگ‌پای خارجی استفاده می‌کردند...
نخود رسمی، خیلی تن: همین‌که ما چندین سال در هر موردی از مسئولان سوال می‌پرسیدیم و آنها به ما آدرس نخود سیاه را می‌دادند نشان می‌دهد که واردات خیلی تن نخود به کشور دیگر نیاز به دلیل خاصی ندارد.
ماهی زنده، 268 تن: البته واردات ماهی یکی از اشتباهات بود؛ چون ما همیشه شنیدیم که باید به ما ماهیگیری یاد بدهند حتی تور ماهیگیری هم وارد کشور شده اما خب نتیجه آخر این شده که ماهی به مردم بدهند آسان‌تر از این است که ماهیگیری را آموزش دهند.
گاو شیری مولد، 367 تن: خب همین گاوها را الان در دولت جدید وارد نمی‌کنند و ادای در تولید گاو شیری مولد به خودکفایی رسیدن را در می‌آورند که موجب گران شدن قیمت شیر در بازار شده است. اصلا انگار گاوهای خارجی انصاف بیشتری داشتند؛ گاوهای ایرانی گران‌فروشند.
عسل طبیعی، 7 تن: این یک مورد را ما خوب بخاطر داریم که در دولت قبل اصلی به کشور وارد شد که زنبور عسل در تولید آن هیچ دخالتی نداشت. البته بعدش هم آبلیمویی وارد کشور شد که بدون حضور لیمو تولید شده بود بعدش هم زعفرانی دیده شد که رنگش یک چیزی بین قهوه‌ای و بنفش بود.
الاغ، 6 تن: ما هرچه تفکر کردیم حکمت این یک مورد را متوجه نشدیم؛ مسئولان قبلی خودشان پاسخگو باشند.
مرغ و خروس، خیلی زیاد تن: حقیقتش این مورد بیشتر باعث تعجب ما شد؛ با وجود چهارتا دانه خروس به سادگی می‌توان به خودکفایی رسید؛ خروس است دیگر....


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار